متشکرم! اقتصاد «روحانیت و رئیس» نمی شناسد.

اقتصاد ایران

روز جدید : 3 ماه از روی کارآمدن دولت اصلی می گذرد و با وجود وعده های رنگارنگ برخی حامیان و دولتمردان شاهد گشایش اقتصادی محسوسی نیستیم و به هزار تن رسیده است و ذخایر هر رزرو بیش از دیروز کاهش می یابد.

در همین روز بورسی که به گفته برخی نامزدها سه روز دیگر ساخته می شود یکی از خونین ترین روزهای خود را سپری کرد. روز گذشته بورس تهران قرمز شد.

شاخص کل همگن نیز قرمز شد و از 10 هزار و 444 واحد به رقم 359 هزار و 979 واحد کاهش یافت.

دلیل این اتفاقات البته روشن است و من معتقدم دولت سیزدهم یا کارمندان دولت کمترین مقصر در این زمینه هستند و به دلیل هیجانات انتخاباتی به قول هایی که قبلا داده اند عمل می کنم. دلیل این همه بهم ریختگی مشخص است.تا 4 به لحاظ اقتصادی!

بورس و تورم و کلا اقتصاد برای روحانیون معلوم نیست، آنهایی که زمانی وانمود می کردند که اقتصاد کشور رئیس جمهور سابق را دوست ندارد، حالا باید بفهمند که اینطور نیست. کسانی که ترازنامه‌شان شفاف نیست، افرادی که به سرمایه‌گذاری اعتماد ندارند، همه اینها منجر به فروپاشی بورس می‌شود و هر چقدر هم که فریاد بزنید بازار را درست می‌کنیم، این حرف دروغی بیش نیست. درست است در اقتصاد درآمدهای کشور به شدت پایین است، خروج سرمایه و وام‌ها اثری جز تورم ندارد، اینها بدیهیات اقتصاد هستند و در حالی که این بدیهیات برآورده نمی‌شوند و غیره. تاثیری در این وضعیت نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید