چرا رئیس سیا به مسکو رفت؟

ساعت: 05:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781467

سه منبع آگاه گفتند که در جریان سفر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به مسکو، وی درباره حملات سایبری با مقامات روسی صحبت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، سه منبع آگاه گفتند که در جریان بازدید از ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در مسکو، او درباره حملات سایبری با مقامات ارشد روسیه گفتگو کرده است.

یک منبع نزدیک به سرویس امنیت فدرال روسیه درباره محتوای دیدار برنز با مقامات روسی گفت: امنیت سایبری یکی از مشکلات بود.

در همین حال، یک مقام اطلاعاتی ایالات متحده و یکی دیگر از منابع امنیت سایبری روسیه تایید کردند که حملات سایبری یکی از موضوعات مطرح شده توسط رئیس سیا بوده است.

پیش از این، مایکروسافت گفته بود که یک شرکت روسی که سال گذشته حمله سایبری گسترده ای را به زیرساخت های آنلاین دولت ایالات متحده انجام داد، اخیراً صدها شرکت و سازمان آمریکایی را دوباره هدف قرار داده است.

با این حال، سال گذشته، دولت روسیه هشداری امنیتی به صاحبان مشاغل در این کشور صادر کرد و نسبت به احتمال حملات سایبری توسط دولت جدید آمریکا هشدار داد.

پیش از این اف بی آی، آژانس امنیت ملی آمریکا و برخی دیگر از سازمان های اطلاعاتی و امنیتی در این کشور به صراحت روسیه را به هک سولارویندز متهم کرده بودند. دولت بایدن همچنین 9 میلیارد دلار بهبود امنیت سایبری را پس از هک کردن ویندوز خورشیدی اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید