رئیس قوه قضائیه تاکید کرد تا نیمه شعبان تکلیف مشمولان عفو ​​مشخص شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد تا نیمه شعبان تکلیف مشمولان عفو ​​مشخص شود.

رئیس قوه قضائیه خطاب به ضابطان قضایی ذیربط تاکید کرد: روند عفو را به گونه ای پیش ببریم که تا نیمه شعبان و ولادت خجسته منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم (روح و روح) عفو) برای همه مشمولان این عفو ​​الزامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای امروز (دوشنبه 10 اسفندماه) در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو، اظهار داشت: لازم است در این روزهای آخر ماه مبارک رمضان در روزهای سال، اقدامات خود را در جهات و زمینه های مختلف ارزیابی کنید و در تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف کوشا باشید.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در آستانه سال جدید و فضا آرام و جو آرام باشد و از هر اقدامی که منجر به شرایط بهتر و مساعدتر شود دریغ نخواهیم کرد. برای مردم.

فراجا باید به طور کامل در چارچوب قوانین و مقررات برای ارتقای برنامه های ارتقای امنیت عمل کند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط فرج برای تقویت امنیت شهروندان گفت: در دیداری که با سردار رادان فرمانده انتظامی کشور داشتم تاکید کردم که مردم از ناهنجاری های آشکار رنج می برند. و جنایات بر این اساس مقرر شد پلیس اقدامات و برنامه هایی را برای تقویت امنیت شهروندان در دستور کار قرار دهد. بدینوسیله به کلیه ضابطین قضایی و دادستان های سراسر کشور دستور می دهم مساعدت لازم را انجام دهند. این نکته را نیز متذکر می شوم که نیروی انتظامی در اجرای برنامه های ارتقای امنیت خود باید کاملاً در چارچوب قوانین و مقررات عمل کند و حقوق قربانی و متخلف را رعایت کند و خدای ناکرده هر گونه اقدامی که همراه با حاشیه باشد انجام نگیرد. و حق بی دلیل
مسئولان باید به دولت برای کاهش تورم و نقدینگی و کسری بودجه کمک کنند

محسنی آژه ای در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع اقتصاد و معیشت مردم موضوعی موضوعی و اولویت دار است، مجددا به تمامی ضابطان ذیربط قضایی دستور داد تا روزهای پایانی سال و برنامه های دولت برای ارتقای معیشت مردم در این مرحله را مورد توجه قرار دهند. باید حداکثر کمک و مساعدت به دولت برای کاهش مصائب و مشکلات معیشتی مردم داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له در سال های اخیر بر لزوم تقویت زیرساخت های اقتصادی و تولیدی کشور که در اسامی سال از ناحیه ایشان نیز منعکس شده است، تصریح کرد: همه دستگاه ها و نیروها باید در این زمینه از دولت حمایت کنند و به کاهش تورم و نقدینگی و کسری بودجه کمک کنند و سعی کنند با کمک دولت گره های بیشتری از کار مردم باز کنند.

رئیس دادگاه بر حمایت همه جانبه قوه قضائیه از فعالان اقتصادی تاکید کرد

رئیس قوه قضائیه در خصوص دیدارهای خود با برخی از فعالان اقتصادی و افراد صاحب ایده و ابتکار در حوزه های مختلف گفت: برخی از این فعالان اقتصادی و افراد صاحب ایده و ابتکار در استعلامات و جلساتی که برگزار می کنیم گلایه دارند که نیستند. اجازه کار دارند و تاکید می کنند که در این شرایط تحریمی استعداد و توانایی کار و تقویت توان اقتصادی کشور و ایجاد شغل را دارند اما گاهی نهادهای نظارتی یا دولتی و گاهی به تعبیر آنها مافیاها و بزرگان. شرکت هایی که وجود دارند شرایط و پیش نیازهای حذف آنها را فراهم می کنند.

وی افزود: در اینجا تاکید می کنم که دست قوه قضائیه باز است و آن فعالان اقتصادی و افراد صاحب ایده و ابتکار می توانند در جایی که با موانع و ممانعت های غیرضروری از سوی دستگاه های دولتی و غیره مواجه می شوند به ما اطلاع دهند تا روزه بگیریم. مسیر؛ ما مصمم هستیم که حداکثر حمایت را از فعالیت ها و سرمایه گذاری های اقتصادی سالم انجام دهیم.

اهمیت مبارزه همه جانبه و مستمر با فساد

وی با اشاره به اهمیت مبارزه همه جانبه و مستمر با فساد گفت: مبارزه با فساد امری ضروری و ضروری است اما همگان به ویژه دستگاه های نظارتی باید در نظر داشته باشند که روش ها و راه های مقابله با فساد نیز مقوله بسیار مهمی است. . این روش ها و روش ها باید از دیدگاه ها و جنبه های مختلف علمی و کارآمد باشد، نه اینکه در امر خطیر و اجتناب ناپذیر مبارزه با فساد، تخلفات عمدی صورت گیرد و کار به گونه ای پیش برود که زیان آن بیش از سود.

در ادامه جلسه امروز، محسنی ادجه ای ضمن اشاره به عفو اخیر مقام معظم رهبری که شامل تعداد قابل توجهی از محکومان و زندانیان واجد شرایط می باشد، به معاون قاضی دستور داد تا با مرکز رسانه های قوه قضائیه و سایر دستگاه های ذیربط همکاری لازم را داشته باشد تا زمینه را فراهم کند. محکومان و زندانیان و خانواده های آنها می توانند سوالات خود را در مورد این عفو ​​مطرح کنند و در صورتی که خود یا یکی از اعضای خانواده زندانی مشمول این عفو ​​می شوند اما به پرونده آنها رسیدگی نشده است می توانند موضوع را برای پیگیری ارجاع دهند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به ضابطین مربوطه تاکید کرد: به طور کلی روند عفو و بخشودگی ها را به گونه ای پیش ببرید که تا نیمه شعبان و ولادت خجسته منجی عالم حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و از نظر روحی) همه مشمولان این عفو ​​تعیین می شوند، منصوب می شوند

وی در پایان با اشاره به اقدامات مقامات و قوه قضائیه برای حفظ و ارتقای حقوق عامه در سال 1401 به ریاست قوه قضائیه دستور داد تا با کمک دستگاه های قضایی ذیربط، جمع بندی و گزارشی از این اقدامات در و ابعاد مختلف مربوط به حقوق عامه به ویژه حفاظت از محیط زیست، برخورد با زمین خواری و تعدی به منابع طبیعی و اموال عمومی باید مورد توجه قرار گیرد تا این اقدامات به گوش و نظر مردم و مسئولان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید