رئیس قوه قضاییه خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده قاتلان سردار سلیمانی شد.


ساعت: 09:19
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907476

رئیس قوه قضائیه در نامه ای به فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق خواستار تسریع در محاکمه عاملان ترور سردار سلیمانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اجایی در نامه ای به فایق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سه دور مذاکرات کمیسیون تحقیقات مشترک بین مقامات قضایی دو کشور که نتایج آن به اعتقاد وی همکاری مشترک نشان دهنده اراده ایران و عراق برای مبارزه با تروریسم، برقراری عدالت، حفظ صلح و امنیت و گسترش روابط دوستانه به ویژه قضایی دوجانبه است. مشارکت.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه کشته شدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و هشت تن از همراهان آنها توسط دولتمردان آمریکایی و دیگر نمایندگان آنها در عراق، مغایر با صلح و امنیت بین المللی است، افزود: این اقدام تروریستی منجر به هر دو کشور اصول شناخته شده حقوق بین الملل و تعهدات بین المللی را در زمینه حمایت از مقامات نقض کرده اند.

محسنی آژه ای تصریح کرد: اگرچه این اقدام تروریستی توسط رئیس جمهور آمریکا و با مشارکت برخی مقامات و سایر کشورها انجام شد، اما جایگاه آنها مانع از مسئولیت و مجازات نیست و اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضایی عراق نیز نشان از عزم راسخ دارد. این کشور برای دستگیری، محاکمه و مجازات این جنایتکاران.

رئیس دستگاه قضایی یادآور شد: لازمه عدالت، رعایت اصل سرعت رسیدگی است. با توجه به اینکه اقدام تروریستی مذکور در خاک عراق انجام شده و بیش از دو سال از وقوع آن می گذرد، صدور دستور تسریع در تحقیقات، محاکمه و مجازات عاملان این جنایت از درخواست های سازمان ملل است. ملت ایران در این راستا، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده ادامه همکاری با دستگاه قضایی جمهوری عراق است.

محسنی ادجی از خداوند متعال برای دولت و ملت دوست و برادر جمهوری عراق آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید