رئیس کل دادگستری البرز: خروجی آب سد کرج رفع انسداد شد

حسین فادلی هرکندی با حضور در محل های سیلاب اخیر جاده کرج – چالوس در جریان روند بازگشایی راه ها، بازسازی راه و رفع خسارت قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در این بازدید نزدیک به چهار ساعته، رئیس قاضی کل استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان هماهنگ کننده امور عمرانی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی و همچنین قائم مقام. هماهنگ کننده امور اقتصادی استانداری البرز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل جاده ای استانداری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز، جانشین فرمانده انتظامی استان و جمعی دیگر از مسئولان آنان را همراهی کردند.

رئیس قاضی استان البرز در حاشیه این بازدید گفت: امروز شاهد بودیم که با تلاش شبانه روزی بخش عظیمی از رسوبات ناشی از سیل اخیر جمع آوری شده و جاده در حال تعمیر و بازسازی است. . .

وی افزود: اتفاق مهم دیگر بحث بازگشایی خروجی سد کرج بود که تامین آب شرب برخی از مناطق کرج و تهران را با مشکل مواجه کرد. کلسیم زدایی مسیر انجام شده و با رفع موانع، مسیر خروجی آب رفع انسداد شده و در ساعات آینده آبرسانی مناطق مورد نظر با آب شرب آغاز می شود.

رئیس قاضی استان البرز با اشاره به اینکه وجود چند رستوران در مسیل و در بستر رودخانه کرج علاوه بر تخریب این اماکن در افزایش خسارات و آسیب های ناشی از این سیلاب موثر بود، تصریح کرد: وی به منظور آزادسازی بستر رودخانه کرج علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی، خطرات ناشی از وجود این سازه‌ها در هنگام وقوع سیلاب را برشمرد.

فضلی هرکندی با اشاره به اینکه رستوران های تخریب شده در سیل اخیر تذکرات متعددی از سوی متولیان امر از جمله شرکت آب منطقه ای و منابع طبیعی استان برای رفع توقیف دریافت کرده اند، گفت: به اداره کل مدیریت بحران کشور فرماندار، شرکت آب منطقه ای. استان، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان موظف به اجرای تعهدات قانونی خود در رفع موانع از بستر رودخانه کرج و جاده چالوس برای جلوگیری از خسارات آتی شده است.

وی افزود: بخشی دیگر از دستورات صادر شده برای تسریع در بازگشایی راه و تونل تسریع در همکاری مسولان تسهیل بازگشایی بوده است. همچنین دستورات مقتضی برای شناسایی صاحبان خودروهای رها شده یا بیرون کشیده شده از سیلاب به نیروی انتظامی داده شده است و به پلیس و هلال احمر دستور داده شده تا برای شناسایی مفقودین تلاش بیشتری انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید