رئیس کمیسیون آموزش مجلس: حداقل درآمد معلمان در طرح رتبه بندی ۸ میلیون تن خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: حداقل درآمد معلمان در طرح رتبه بندی ۸ میلیون تن خواهد بود.

روز جدید : علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح رتبه بندی که از 31 شهریور 93 اجرا می شود، حداقل و حداقل حقوق معلمان 8 میلیون و 800 هزار نفر خواهد بود. 20 هزار تن بر اساس طرح رتبه بندی.

علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه امروز یکشنبه بررسی طرح رتبه بندی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد، افزود: بر اساس طرح رتبه بندی، معلمان 80 درصد اساتید کلیدی دانشگاه تهران را دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح رتبه بندی افزایش کیفیت و اعتبار معلمان است، گفت: بر اساس طرح رتبه بندی از این پس هیچ معلمی کمتر از 8 میلیون و 20 هزار تن دریافت نمی کند. افزایش حقوق معلمان علاوه بر آن حقوق براساس جایگاه آنان در رتبه بندی معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.

منادی با بیان اینکه آموزش و پرورش و کادر اجرایی قبلاً در طرح رتبه بندی جایگاهی نداشتند، افزود: افرادی که در آموزش و پرورش معلم هستند و کارهای اداری انجام می دهند اما حکم آنها معلمی است شامل طرح رتبه بندی می شود، در حال حاضر خواهند بود. تعداد افراد مشمول طرح رتبه بندی از 503000 نفر به 760000 نفر افزایش یافته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان هر ساله از افزایش حقوق و مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری و خدمات ویژه برخوردار می شوند، افزود: بر اساس طرح رتبه بندی جدید معلمان جایگاه آنها در این طرح باعث افزایش دستمزدها می شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان با ارزیابی های انجام شده هر 6 سال یک بار رتبه بالاتری کسب می کنند.

واعظی که این را اعلام می کند؛ یک معلم پنج پایه هم اکنون 10 میلیون تن دریافت می کند، افزود: با اجرای طرح رتبه بندی جدید حقوق این افراد به حدود 15 میلیون تن افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان باید اجرایی شود.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه 1390 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد.

در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش سعی شده است با الهام از اسناد فوق از ارزش های اساسی آنها بهره برده و به اهداف راهبردی جمهوری اسلامی ایران توجه داشته باشیم. ، چشم انداز و اهداف تعلیم و تربیت 1404. هجری شمسی توضیح داده می شود. این سند مشتمل بر 7 فصل و 131 راهبرد بر اساس چشم انداز 1404 تهیه شده و در زمان تهیه الگو سه مرحله برای اجرای آن در نظر گرفته شده است. گام اول تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه سازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای مفاد سند است.

فصل ششم این سند به ارتقای جایگاه اجتماعی و جایگاه حرفه ای نیروی انسانی با تاکید بر نقش الگو و جایگاه معلم می پردازد و به طور مشخص هدف 10 و تصمیم عملیاتی 2.10 را تعریف می کند: ایجاد سیستمی برای سنجش عمومی، صلاحیت های حرفه ای و حرفه ای، تعیین معیارهای ارزشیابی و ارتقاء (نظام رتبه بندی) معلمان علمی و آموزشی است و انگیزه رشد شغلی را در آنان بر اساس نظام استاندارد اسلامی تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید