راز بقا و پویایی هنر تئاتر در ارائه «زندگی» است.

ساعت: 15:09
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923510

وزیر فرهنگ و رهبری در پیامی به چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر نوشت: رمز ماندگاری و پویایی هنر تئاتر در بازنمایی «زندگی» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیام محمدمهدی اسماعیلی به نقل از وزارت فرهنگ و رهبری این است: راز بقا و پویایی هنر تئاتر در ارائه «زندگی» است. هنر در دیدگاه اسلام ناب تکمیل و تکامل است و کمال هر چیزی که قابلیت تجلی و تقرب مردم را به تقوا و خداوند متعال دارد. خدایی که «زیبا» است و «زیبایی» را دوست دارد. در این زمینه، هنر جهان را صاف و شفاف می کند و به «نفس» کمک می کند تا علاقه خود را به کثرت و هرج و مرج از دست بدهد و به وحدت نامتناهی روی آورد.

تئاتر مجموعه بی نهایت تصاویر، به موازات حرکت پیوسته ماده، همواره در حال تغییر و دگرگونی در جهان است، زیرا هستی ایستا و ثابت نیست. ماهیت تئاتر همیشه پویا است. دنیای تئاتر، دنیای تصاویر منجمد و تکنیک منفعل، تجارت و خودنمایی نیست، بلکه دنیای تصویرها، اندیشیدن و پرسشگری شدن و «شدن» است. این «شدن»، سوار بر امواج کاذب اهریمنی، برای بهتر دیده شدن نیست، بلکه برای «قربانی» شدن در مسلخ عشق است. ویرانی در فضای اهورا است. خودآزمایی و خودشناسی و خداجویی است.

دیدگاهتان را بنویسید