راز موفقیت خیره کننده از جعبه سیاه پرسپولیس!

با این حال حالا شایعات پیرامون یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هواداران این تیم را نگران کرده و حالا دستیار یحیی در این باره اظهار نظر کرده است.

مهرداد حنبان که از ابتدای لیگ نوزدهم در تیم پرسپولیس حضور داشت در مورد دیگر مشکلات پرسپولیسی ها نیز صحبت کرد.

در ادامه می توانید آن گفتگو را بخوانید:

* روزهای بعد از قهرمانی برای شما چطور می گذرد؟ دلت برای تنش روزهای آخر و تمرینات روزانه تنگ نمی شود؟

ما خیلی تحت فشار بودیم. استرس قبل و حین هر بازی بسیار زیاد بود. البته زمانی که مدتی از تمرین دور هستیم همیشه دلتنگ کار هستیم اما واقعاً به یک استراحت روحی و جسمی نیاز داشتیم.

* راستش را بخواهید در ابتدای سال 1402 فکر می کردید می توانید دو برابر شوید؟ چون یادم هست بعد از بازی با سپاهان، آقای یحیی در نشست خبری گفت که امید ما خیلی کم است.

شرایط خیلی سخت بود، آقای یحیی تیم را جمع کرد و گفت کار سخت شده است اما چاره ای جز پیروزی در مسابقات باقیمانده نداریم. در همان جلسه قول دادیم که بقیه مسابقات را ببریم و قهرمان شویم. تنها چیزی که من را نگران کرد بحث آماری بود و اینکه در گذشته 10 برد متوالی به ندرت اتفاق می افتاد.

راز موفقیت خیره کننده از جعبه سیاه پرسپولیس!

* در آن سه ماه بارها گفته می شد کادر فنی پرسپولیس حضوری طولانی مدت در ورزشگاه کاظمی داشتند و سرشان شلوغ بود. در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

واقعا کار فشرده ای بود، آقای یحیی ساعت کار را تمدید کردند، بنابراین باید 4 ساعت قبل از شروع آموزش آنجا می بودیم. البته خودش حداقل روزی ده ساعت در محل تمرین و دفتر کار می کرد و کار می کرد.

برای ده بازی اخیر برای من خیلی جالب بود که با وجود تغییرات حداقلی، 11 بازیکن اصلی بعد از هر پیروزی تشنه تر و پرانرژی به نظر می رسند و اگرچه از سبک خاصی استفاده می کنند، حریف هم نمی تواند جلوی تیم را بگیرد. راز چه بود؟

هر بازی مثل فینال بود و آقای یحیی بعد از هر بازی در جلسات فنی تاکید می کرد که یک قدم به هدف نزدیکتر هستیم اما باز هم باید در بازی های بعدی پیروز شویم. هیچکس به کسب سه جام فکر نمی کرد، آقای یحیی با توجه به آنالیز تیم حریف و تیم میزبان برای هر مسابقه تاکتیک ها و برنامه های خاصی داشت و خدا را شکر پیش بینی های تاکتیکی در تمام این 10 مسابقه و در بازی تیم ها درست بود. همه بچه ها دقیقا می دانستند وظایفشان چیست و چگونه باید دفاع و حمله کنند.

* احتمالا برای خیلی ها اجرای علی نعمتی در روز آخر بسیار جذاب بوده است. بازیکنی که شاید بهترین بازی عمرش را رقم زد. مایلم در مورد روند او در طول فصل و همچنین بازی آخر صحبت کنید.

آلی در لیگ دربی عملکرد فوق العاده ای داشت. یکی از خصوصیات علی این است که اعتماد به نفس دارد، با اعتماد به نفس و خونسردی کامل بازی می کند و بسیار موفق بازی کرد و اشتباهات دفاعی کمی داشت.

راز موفقیت خیره کننده از جعبه سیاه پرسپولیس!

* سوروس رفیعی یکی از بازیکنانی بود که در ده بازی اخیر کمک زیادی به تیم کرد. چه اتفاقی برای بازیکنی افتاد که ممکن است کمی شیک باشد، شاید غیرفعال باشد، به آن راه بیاید و به عضوی مطلوب از تیم تبدیل شود؟

سروش بازیکنی با کیفیت و تکنیکی است که هوش بالایی دارد، پاس می دهد و البته دوندگی خوبی هم دارد. فکر نکنم اصلا گیر کرده باشه او علاوه بر مشکلات فنی، از نظر روحی نیز بازیکنی برنده و مسلط است و به نوعی می توان گفت بمب روحیه و انگیزه تیم بود.

* در آخرین دیدارهای فصل عیسی مهاجم اول این تیم شد. عیسی چه ویژگی داشت که او را بر سه مهاجم دیگر ترجیح داد؟

عیسی از زمانی که به پرسپولیس پیوسته بازی های درخشانی داشته است. روحیه جنگندگی و گلزنی ذاتی او او را به یک مهاجم قوی تبدیل کرد و به نظر من شکارچی بهترین لقب برای عیسی است. به یاد دارم در روزهای اول به مربیان خارجی در توصیف عیسی گفتم که او یک شکارچی در جعبه است. البته مهدی عبدی و سایر مهاجمان هم خیلی خوب کار کردند.

* برویم سراغ بحثی که ممکن است روند پرسپولیس باشد. اول اینکه آیا از تصمیم آقای یحیی برای جدایی قبل از پایان فصل مطلع بودید؟

ما از این تصمیم خبر نداشتیم اما دیدیم که آقای یحیی چقدر زیر فشار مشکلات مختلف بود و واقعاً در سه ماه گذشته از خود گذشت و جسم، روح و خانواده اش را فدا کرد تا باشگاه را به این موفقیت برساند.

راز موفقیت خیره کننده از جعبه سیاه پرسپولیس!

* اگر یادتان باشد درباره بازیکنان جوان صحبت کردیم، گفتید که آقای یحیی قصد دارد چند بازیکن جوان خوب را تا پایان قراردادش به باشگاه تحویل دهد. منظورم این است که انگیزه مهمی برای ادامه کار وجود داشت. حالا چی شد که تصمیم گرفتی جدا بشی؟

بحث پرورش و ارائه استعدادهای جوان در تمام تیم هایی که داشت یکی از برنامه های آقای یحیی بود و به جا گذاشتن آن میراث، چه ادامه همکاری یا نه، همیشه در ذهن ایشان بود. حتی شاهد بودم که چقدر اصرار داشتند امکانات سخت افزاری برای آینده پرسپولیس فراهم کنند.

* در نهایت سرنوشت آنها چگونه خواهد بود؟ و چه شرایطی خواهید داشت؟

من اطلاعات جدیدی از این تصمیم ندارم، البته منتظر تصمیم او نیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید