جعبه سیاه قرار باز بود

جعبه سیاه قرار باز بود

روز جدید : مهدی چمران بارها به رسانه ها گفته است که اختلاف نظر بر سر انتصابات مربوط به خودشان است یعنی. شورا و شهرداری و اینکه نیازی به پاسخگویی به رسانه ها در این زمینه نمی بیند. اما در این دو هفته شهرداری با چالش انتصاب داماد زنی به عنوان مشاور شهردار و لغو حکم وی، حاشیه های انتخاب مدیرعامل سازمان زیبایی و مشاور زنان شهردار و همچنین برخی شهرداران مناطق مواجه شد.

دو هفته پیش شهردار تهران به همراه برخی از معاونان خود و حسام حبیب الله، رئیس مرکز سنجش و انتصاب مدیران شهرداری ها به شورای شهر تهران آمدند تا به ابهامات انتصابات شهرداری ها رسیدگی کنند. اما مهدی چمران فرصت پاسخگویی به شهردار تهران را نداد و در اواسط جلسه شهردار و هیات همراه از شورا خارج شدند.

مهدی چمران در پایان این نشست با بیان اینکه این موضوع در دستور کار قرار نگرفته و به زودی این فرصت به شهردار داده خواهد شد، گفت: اما به جای شورا، توضیحات شهردار در جلسه هم اندیشی ارائه شد.

مهدی چمران بارها به رسانه ها گفته است که اختلافات بر سر انتصابات مربوط به خودشان، شورا و شهرداری است و نیازی به پاسخگویی به رسانه ها در این زمینه نمی بیند. اما در این دو هفته شهرداری با چالش انتصاب داماد زاکانی به عنوان مشاور شهردار و لغو حکم وی، حاشیه های انتخاب مدیرعامل سازمان زیبایی و مشاور بانوان شهردار و برخی شهرداران مناطق مواجه شد.

روز گذشته جلسه شورای شهر تهران با نیم ساعت تاخیر آغاز شد. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران پس از ورود به حیاط گفت: بالاخره جلسه اعضای شورای شهر با شهردار و کارکنان مرکز سنجش و انتصابات شهرداری تهران برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه جناب آقای حسام حبیب الله رئیس مرکز ارزیابی انتصابات شهرداری تهران به تشریح روند انتصابات و مراحل مختلف آن، مصاحبه و روش های علمی پرداختند و سپس مواردی، بررسی های موردی و ایراداتی را از این افراد ارائه کردند. موارد پاسخ زاکانی، شهردار تهران.

به گفته نادعلی، بهره برداری از مرکز سنجش انتصابات شهرداری تهران سابقه ای 10 ساله دارد و در زمان محمد باکر کلیباف شهردار سابق تهران نیز همین شیوه و تیم برای بحث انتصابات انجام می شد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در این جلسه درباره انتصاب اعضا صحبت و نظری شد و هر یک از اعضا به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند که در هر مورد هر یک از این دیدگاه ها متفاوت است اما موضوعی که در جلسه امروز مطرح شد. جلسه تایید شد و تاکید کرد که شورا فشاری بر انتصابات وارد نکرده و نخواهد کرد و این انتصابات طبق روال قانونی آنها انجام خواهد شد.

Същоناد علی نیز در پاسخ به اینکه چرا این توضیحات در شورای شهر تهران در دفاع از طرح مهدی چمران در این خصوص داده نشد، گفت: کردن.

وی درباره انتصابات انجام شده بر خلاف اساسنامه تشکل ها افزود: این موضوع در جلسه مطرح شد و مقرر شد در صورت مغایرت با اساسنامه لغو شود.

حسام حبیب‌لا، مشاور و دستیار ویژه در حوزه مدیریت کلان و ظرفیت‌سازی شهرداری تهران که مسئولیت کمیته ارزیابی را برعهده دارد نیز به این کمیته توضیح داد که مدل انتصاب مورد استفاده در این کمیته یکی از مدل‌های استاندارد ارزیابی است. رایج در دنیا و ایران آنها را به عنوان کانال های ارزیابی و پنل های تخصصی می شناسیم.

وی ادامه داد: باید حدود 700 تا 750 پست کلیدی به شهردار تهران واگذار شود و تصمیمات آنها صادر شود که انتصابات از معاونان شهردار و سپس شهرداران مناطق و به موازات آنها شهرداران مناطق آغاز شود. ما از ارزیابی مدل کانال استفاده کردیم. .

به گفته حبیباولا، کانال ارزیابی از ابزارهای مختلف مدیریتی برای درگیر کردن افراد در یک سفر یک روزه، کشف توانایی های پنهان آنها و تصمیم گیری مطمئن تر در مورد انتصابشان استفاده می کند.

این ابزار بیش از یک دهه است که در کشور ما استفاده می شود و سازمان ها و شرکت ها و گروه های حرفه ای در حوزه خدمات عمومی در 10، 15 سال گذشته از این ابزار و سازوکار استفاده کرده اند و ما نیز از همین ابزار و سازوکار استفاده کرده ایم. . 22 منطقه در تهران داریم که تاکنون شهرداران 16 منطقه از این تعداد مشخص شده اند.

برای اینکه بتوانیم شهرداران مناطق را انتخاب کنیم، حدود 600 رزومه را بررسی و در ابتدا بررسی کردیم و این 600 رزومه را به 149 رزومه افزایش دادیم و این 149 نفر در مراکز سنجش ما شرکت کردند و در نهایت توانستیم حدود 45 نفر از این 149 مورد را انتخاب کنیم. ما مدیریت شایسته ای را برای انتخاب شهردار منطقه می دانیم و مرحله دوم ارزیابی را در پنل تخصصی حکمروایی شهری آغاز کردیم و این 45 نفر در این پنل تخصصی با حضور معاون منطقه ای، کارشناسان این حوزه، معاون شهردار. تهران. در این حوزه حضور داشتند و در نهایت از این 45 نفر به 16 مدیر رسیدیم که تاکنون منصوب شده اند.

وی افزود: اتفاقی که در لایه های شهرداران مناطق رخ داد این بود که بیشتر آنها توسط بدنه شهرداری ارتقا یافتند. بین 80 تا 90 درصد منتخبان تاکنون مردم بوده اند که بیشتر آنها در شهرداری تهران هستند و یکی دو نفر از دوستان در کلانشهرهای دیگر با هم آشنا شده اند و این یعنی آشنایی کامل با مفاهیم شهری و شهری. ارتقاء پیام بسیار خوبی از سوی شهرداری تهران بود مبنی بر اینکه شهرداری جدید فرصت های موجود در مجموعه شهرداری را ارزیابی می کند. این مراحل برای شش حوزه دیگر است.

حبیب‌اوله درباره ترکیب کمیته انتصابات گفت: در پنل تخصصی مدل کار به این صورت است که یک معاون ارشد سازمان مربوطه، رئیس کمیته انتصابات، یکی از ارزیاب‌های ارشد مراکز ارزیابی و یک تا دو نفر. کارشناسان این سازمان از کارشناسان شناخته شده این حوزه هستند. «هستند، البته اینها از شهرداری نیستند و اینکه گفته می شود دو کارمند نهادهای امنیتی و نظامی هستند، صحت ندارد.

موضوع مرجع احراز صلاحیت افراد از مراجع ذیصلاح نه تنها در شهرداری، بلکه در کل کشور و در هر نهاد دولتی که بخواهید معاون وزیر، مدیرکل، مدیر عامل و غیره استخدام کنید وجود دارد. استعلام آنها توسط نهادهای ذیربط و ذیصلاح صورت گرفته است. اما در پنل تخصصی افراد با این کارکرد وجود ندارد و پنل کاملا تخصصی است و توسط مدیریت و توانمندی های تخصصی این حوزه ارزیابی و شناسایی می شود.

به گفته وی، برای اینکه یک سازمان را به سمت فرد مناسبی برای مدیر عامل آن هدف قرار دهیم، حدود 25 رزومه را بررسی و رزومه را مقداردهی اولیه می کنیم و بر اساس گزارش هایی که دریافت می کنیم، در مجموع حدود پنج گزینه دریافت می کنیم و این پنج گزینه در پانل. و جمع بندی می کنیم که از این پنج گزینه به ترتیب یک، دو و سه گزینه را برای این سمت تعیین می کنیم و به کمیته نامزدی ارجاع می شود و کمیته نامزدی تصمیم نهایی را می گیرد و شهردار محترم تصمیم گیری می کنند. مسئله و این روند است. .

وی تصریح کرد: کانال‌های ارزیابی و پنل‌های تخصصی تحت فشار و لابی‌گری کسی نیستند. حتی زاکانی که مدیریت شهری تهران را بر عهده دارد به هیچ یک از گزینه های در دستور کار فشار نمی آورد و کاملا پذیرفته اند که این روند به نتیجه می رسد و خود شهردار کار می کند و تصمیم نهایی را می گیرد. افراد را منصوب کنید ما از هیچ نقطه و زاویه ای در این ماجرا با هیچ فشاری مواجه نیستیم.

وی همچنین درباره نحوه رسیدن این رزومه ها به کمیته ارزیابی توضیح داد: ما راه های مختلفی برای گرفتن رزومه داریم. خود دکتر زاکانی و مطب ایشان لینکی است که رزومه های زیادی به آن می رسد و ما دریافت می کنیم یا ممکن است اعضای شورای شهر پیشنهادی داشته باشند و ما هم این رزومه ها را دریافت کنیم. ما در خود شهرداری رزومه همه مدیران را از سال های گذشته و حداقل یک دهه اخیر بررسی کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت این افراد استفاده کنیم و همه به هر نحوی رزومه خود را برای ما ارسال کنند و بخواهند در پنل ارزیابی ما شرکت کنند. .

فکر می کنم برای هرکسی که علاقه مند به شهرداری است و می خواهد به سیستم مدیریت شهری بپیوندد، راه بسیار خوبی است تا بتواند رزومه خود را از طریق شهرداری دریافت کند و این هم یک سامانه در شهرداری تهران برای شمارش رزومه و پر کردن بخش اولیه رزومه ها و مدیریت آنها برای ورود به پنل های تخصصی.

دیدگاهتان را بنویسید