رافائل گروسی وارد تهران شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راس هیاتی در تهران به بررسی همکاری‌های فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخت و مورد استقبال بهروز کمالوندی، معاون سخنگوی و سخنگوی آژانس قرار گرفت.

وی قرار است پیش از ظهر شنبه ۱۴ اسفند با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کند. وی همچنین ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

گروسی پیش از این سفر در توئیتی نوشت: «امروز به تهران سفر می کنم تا فردا با مقامات ایرانی دیدار کنم تا همه مشکلات باقی مانده در ایران را بررسی کنم. اکنون زمان حساسی است، اما رسیدن به یک نتیجه مثبت برای همه امکان پذیر است.»

رافائل گروسی روز چهارشنبه (دوم مارس) در پاسخ به سوالی درباره ایران گفت: «ما قطعاً رایزنی‌های مستمری با ایران به شکل‌های مختلف، حضوری، آنلاین و دیگر اشکال داریم و سخت تلاش می‌کنیم تا به توافق برسیم. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گفت: هر چیزی در مورد برنامه سفر به ایران در آینده ممکن است.

پیش از این بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای رایزنی های فنی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده و با مقامات آژانس رایزنی کرده بود. وی به همراه علی بهاگری در مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی نیز حضور دارد.

گفتنی است، این سفر در چارچوب هشتمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا در وین انجام می‌شود. گروسی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در وین گفت: مذاکرات در حال پیشرفت است و بر کسی پوشیده نیست که این مذاکرات مذاکرات من نیست و ما در حال مشارکت و رایزنی هستیم. ، به یک لحظه حساس رسیده است و البته این موضوع (مسائل احتیاطی) مطرح شده است، موضع ما در این مورد همیشه یکسان بوده است، اینها رویه های جداگانه ای هستند، اگرچه تعامل واضحی وجود دارد، اما آنچه باید حل کنیم یکپارچگی است. و روند مستقلی که من خوشبین هستم بدون سیاسی کردن موضوع یا مشروط کردن آن به نهایی شدن مذاکرات می توانیم به آن برسیم. بنابراین ما باید به کار خود ادامه دهیم. من خوشبین هستم که روند کاملی برای روشن شدن این موضوع وجود داشته باشد که تحت تأثیر مذاکرات فعلی (وین) یا نتیجه توافق قرار نگیرد.

گفتنی است روز پنجشنبه 12 اسفند و پیش از این سفر گزارش جدید گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از راستی آزمایی اجرای برجام و سرپرست هیات ایرانی در وین منتشر شد. به نام Inform Iran for Members.

به گزارش فارس، این سومین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم است. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، 21 شهریورماه امسال در اولین سفر خود به دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در مقر خود در تهران دیدار و گفت و گو کرد. گروسی در اوایل آذرماه در سفری به تهران برای اولین بار با محمد اسلامی دیدار و با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم دیدار کرد.

مدیرکل آژانس از زمان آغاز به کار در دولت دوازدهم دو بار به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید