راهیان نور سفر به دیار عشق و ایثار / حضور خانواده های لرستانی در مناطق عملیاتی جنوب


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817229

راهیان نور سفری به دیار عشق و ایثار است و عاشقان راه شهادت می کوشند سال نو را در سرزمین حماسه سازان تاریخ سپری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، مناطق عملیاتی جنوب کشور بهشتی است و انسان رهایی از هیاهو و هیاهوی دنیا پا به سرزمینی می گذارد که بوی ناامیدی در آن می پیچد تا رشادت های رزمندگان را ببیند. فداکاری شهدای دفاع مقدس، به این عرصه دقت کنید.

قربانیان هر نگرش و تفکری بی قرار و مشتاقند تا به جایی برسند که چند دهه پیش جوانان این کره خاکی مردانگی و شجاعت نشان دادند و نامشان برای همیشه در تاریخ در دفاع از ارزش ها و میهن خواهد درخشید.

خاک مناطق عملیاتی جنوب کشور همچنان فریاد رشادت های شهدا و رزمندگانی است که بزرگان این سرزمین در راه دفاع از وطن بودند و پایمردی و استواری را در جای جای این سرزمین می توان دید.


تکه ای از بهشت

حال و هوای عجیبی است، کمی جلوتر که جلوتر می رویم مظلومیت شهدا را حس می کنیم که چگونه پشت دنیای خالی، پر از هیاهو در این میدان جنگ، کمر به دشمن مالیدند، این همه دلتنگی و مظلومیت می چسبد. به قلب من و ما بیشتر مدیون شهدا هستیم.

رد پای همت در خاک زلال طلائیه، شلمچه، فکه، اروند و دیگر مناطق این دیار دیده می شود و با هر قدمی که برمی داریم، هزاران ناگفته به گوش می رسد.


177195c9 a486 4144 9c41 e080688e8ca6 خبر خاکستری


سالیان سال است که این سرزمین پناهگاه عاشقان راه شهادت است تا دلتنگی خود را برای این کربلای ایران زمزمه کنند و گام های محکم تری در راه ایثار و شهادت بردارند.

با شیوع ویروس کرونا، به دلیل محدودیت هایی که برای دو سال متوالی وجود داشت، سفر راهیان نور بسته شد و عملا انجام شد.

همه ساله در عید نوروز و نوروز مناطق عملیاتی جنوب کشور مملو از جمعیتی است که در ایام تحویل سال به این منطقه می آیند و تا نماز آخر سال حال و هوای آنها تغییر می کند. ، جوانان و نوجوانان گاه سربندهای رنگارنگ می بندند و با عشق به وطن و ارزش ها گام برمی دارند.


13df2fb2 6404 49fd b886 2b432914779f خبر خاکستری


امسال فضا زنده شد و خانواده و جوانان عازم سرزمین کربلای ایران شدند. تبرک با احترام راه می رود.


ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سروری یکی از خانواده هایی که در ایام نوروز به این مناطق سفر کرده است، گفت: امسال به اتفاق خانواده و دو فرزندم تصمیم گرفتیم سال تولد را به یاد شهدا بگذرانیم تا فراموش نکنیم چه قهرمانانی. ما این صلح را مدیون امنیت هستیم.»

وی افزود: بزرگترین درس زندگی را می توان در این مناطق گرفت و فرزندانم بسیار مشتاق بودند که سال جدید را در شلمچه بگذرانند تا با زندگی سربازان و شهدای دفاع مقدس آشنا شوند و همیشه در یک و همان جهت”

سروری بیان کرد: اردوی راهیان نور یک کار فرهنگی است که در واقع به راحتی فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می کند و به نظرم بزرگترین درس زراعت را به نمازگزاران این سرزمین می دهد.


38852d7c 28a6 426c a1c9 fbe41d58b8fa خبر خاکستری



وی از حضور خانواده های لرستانی در مناطق عملیاتی جنوب کشور استقبال کرد

مصطفی سپهوند مسئول سپاه نور حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک گفت: امسال 600 دانش آموز لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند که این تعداد در دو گروه به این مناطق سفر می کنند.

وی افزود: قرار بود کاروان دانش آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند که به دلیل عود بیماری عروق کرونر و ششمین پیک بیماری اعزام دانش آموزان لغو و با برنامه های ضبط، مناطق عملیاتی شد. آنلاین مجازی بودند. .

مسئول سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: امسال شرایط برای حضور خانواده ها در مناطق عملیاتی جنوب کشور فراهم شد و خوشبختانه استقبال زیادی صورت می گیرد که در جنوب کشور شرایط کشور برای خانواده ها فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید