راه آهن مشهد – یزد بازگشایی شد / خط ریلی جمهوری اسلامی مسئول اعلام علت حادثه


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854688

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسیر ریلی مشهد – یزد که به دلیل خروج قطار از ریل در منطقه طبس مسدود شده بود، با کار مستمر بازگشایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه بر اساس گزارش مدیرکل راه آهن شرق این مسیر هم اکنون با پیگیری و تمرکز بر تسریع در پاکسازی باز است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ارزیابی علل سوانح ریلی بر عهده کمیسیون بررسی سوانح و سوانح وزارت راه و شهرسازی است و توسط نیروهای فنی و متخصص این حوزه انجام می شود.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه راه آهن جمهوری اسلامی، تا چند روز آینده نتیجه نهایی بررسی ها اعلام می شود.

به گفته وی؛ مسئولیت وزارت کشور و استان ها در صورت بروز حوادث، مدیریت صحنه بحران است که خوشبختانه در حادثه قطار مشهد – یزد به درستی انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تعامل و نگهداری خوب دستگاه ها در زمان مدیریت حادثه گفت: تعامل دستگاه ها باعث شد صحنه حادثه در ساعات اولیه قابل کنترل باشد و سرنشینان، مجروحان و اجساد به سرعت منتقل شدند.

کنات با اشاره به ضعف های استان در بحث بالگرد و اورژانس هوایی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی که استان کوچکی دارد با کمبودهای زیرساختی مواجه است که باید از هر فرصتی برای جبران آن استفاده کنیم.

وی افزود: با وجود ضعف هایی که در بحث امکانات داریم، از نظر نیروی انسانی شرایط ما مساعد است، کما اینکه نیروهای امدادی و عملیاتی بلافاصله پس از حادثه در محل حاضر شده و خدمات رسانی را آغاز کردند.

استاندار خراسان جنوبی درباره آمار نهایی جانباختگان این حادثه گفت: آمار نهایی از سوی پزشکی قانونی اعلام می شود.

به گفته وی؛ تمامی اجساد برای شناسایی به پزشکی قانونی یزد منتقل شدند.

قناعت ادامه داد: 86 مصدوم این حادثه برای مداوا به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند که از این تعداد 81 نفر ترخیص و 6 نفر برگشت داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: از 11 مصدوم بستری در بیمارستان طبس 10 نفر حال عمومی مساعد دارند و یک نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری است که هیچ گونه اضطرابی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید