راه اندازی مرکز تحقیقات و نوآوری هلال احمر


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903745

رئیس جمعیت هلال احمر در رابطه با راه اندازی مرکز تحقیقات و نوآوری در جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به تنوع کارها و ماموریت ها برای دستیابی به اهداف جمعیت، لازم است با توجه به شرایط و زمان، افزایش بهره وری برای رسیدن به اهداف خود در زمان کمتر، با هزینه و آسیب کمتر و وابستگی کمتر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیرحسین کولیوندر رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص راه اندازی مرکز تحقیقات و نوآوری در جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به تنوع کارها و ماموریت ها برای دستیابی به اهداف جمعیت، نیاز است که با توجه به شرایط و زمان آماده سازی شود. افزایش بهره وری و رسیدن به اهداف خود در زمان کمتر، با هزینه و آسیب کمتر و وابستگی کمتر.

وی در ادامه بیان کرد: نیاز به ایجاد کانون نوآوری در جمعیت هلال احمر همواره احساس می شده است، در درجه اول با استفاده از ایده ها و طرح های هسته های نوآور در جمعیت هلال احمر چه به عنوان امدادگر، چه به صورت داوطلب و چه به صورت داوطلبانه. چون کارمند مشغول است، بیایید از آن استفاده کنیم. این ایده ها و طرح ها را به محصول تبدیل می کنیم که نتیجه آن افزایش بهره وری جمعیت هلال احمر است و در اولویت دوم از ایده ها و برنامه های فرهنگیان، دانش آموزان، افراد خلاق، نهادها، شرکت های نوآور و دانش بنیان

کولیوند ادامه داد: هلال احمر یک مرکز نوآوری سازمانی ترکیبی (درون گرا و برون گرا) با اولویت های داخلی است. برای رسیدن به این هدف و ایجاد این مرکز نوآوری، اولین قدم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی بود که با استفاده از ظرفیت موجود کشور می توان حداکثری را ارائه کرد. حمایت از ایده ها و طرح هایی که توسط مرکز نوآوری از جمعیت هلال احمر یا خارج از جمعیت هلال احمر دریافت و تایید می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 20 مشکل در رویداد کشف مشکل شناسایی و احصاء شده است و 4 ایده و طرح برای رفع این مشکلات در مرکز نوآوری ارائه شده است که برخی از آنها پس از انجام مکاتبات اولیه پشتیبانی شده است. تصویب. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مجموعه کاربران ارسال شده یا در حال مشاهده است.

وی با بیان اینکه سه ایده در حوزه فناوری اطلاعات و یک طرح در حوزه خودروهای امدادی مطرح شده است، ادامه داد: از این سه طرح در حوزه فناوری اطلاعات، یک طرح مربوط به حوزه درمان و توانبخشی و یک طرح مربوط به حوزه درمان و توانبخشی است. طرح مربوط به حوزه آموزش و پرورش و دیگری در حوزه سازماندهی داوطلبانه است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم گام های اولیه یک رویداد دیگر را برداریم و اقدامات مناسبی را برای ایجاد مراکز نوآوری در زیر مجموعه های جمعیت هلال احمر با اولویت انجام دهیم. از 10 مرکز “. مکاتبات اولیه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص راه اندازی این مرکز انجام شده است.

کولیوند خاطرنشان کرد: تحقیق در مورد نوآوری های موفق در حوزه جمعیت هلال احمر و فدراسیون بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ به منظور انتقال تجربه و دانش در این زمینه از دیگر اقدامات مرکز نوآوری هلال احمر است که اکثرا که در سایت مرکز نوآوری هلال احمر قرار دارد به آدرس http://innov.vcs.ir در دسترس عموم قرار گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه از ارائه پهپاد در عملیات امدادی هلال احمر خبر داد و افزود: استفاده از پهپادهای داخلی تولید دانش بنیان در ماموریت هایی که امکان تسریع در عملیات امداد و نجات وجود دارد از دیگر سوالات هلال احمر است. نگرانی این احمر است که به دلیل دانش فنی بالای کشور در این زمینه، می تواند نقطه عطفی در عملیات امدادی هلال احمر باشد. طرح مکان یابی مجروحان و قربانیان حادثه یکی از ویژگی های پهپادهای دانش بنیان است و در حال حاضر تمامی این موضوعات در قالب یک طرح در حال پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید