راه اندازی پروژه بزرگ ارزیابی و پایش خانه های قرآن و عترا در قزوین

وی با بیان اینکه نظارت باید به صورت حضوری و میدانی انجام شود، افزود: بسیاری از خانه های قرآنی ما در روستاها واقع شده است و با توجه به فصل سرما و احتمال صعب العبور از ارزیاب ها می خواهیم که این طرح را اجرا کنند. در اسرع وقت. “برای جلوگیری از مشکلات.

آهویی ادامه داد: شیوع بیماری عروق کرونر باعث کاهش محافل و جلسات قرآن شد و فعالیت خانه های قرآن را تحت تاثیر قرار داد. علاوه بر این، مشکلات اقتصادی و عدم حمایت منطقی انگیزه گردانندگان این مراکز را برای راه اندازی کاهش داده است.

رئیس دارالقرآن الکریم استان قزوین همچنین افزود: نظارت و ارزیابی خانه های قرآن موجب شناخت دقیق وضعیت موجود و ایجاد سیاست و برنامه ریزی واقعی در این بخش می شود.

محمدی آهویی با بیان اینکه طرح ارزیابی و نظارت بر خانه های قرآن و عترت استان قزوین از 20 آبان لغایت 30 دی ماه اجرا می شود، گفت: آموزش قرآنی و مشارکت اجتماعی، اولویت ها و اندیشه های مقام معظم رهبری، شناخت ظرفیت ها. ثبت تجربه و ابتکارات، ساماندهی و آموزش کارکنان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، آسیب های اجتماعی و بررسی تجهیزات اداری و آموزشی، سطح مخاطب و مدیریت مالی از جمله شاخص های رتبه بندی خانه های قرآن و عترا است.

وی افزود: از جمله شاخص های ارزشیابی خانه های قرآن می توان به فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی – بهداشت و ایمنی، شرایط اختصاصی مکان ویژه کودکان، تکالیف، هزینه های عمومی و رعایت ضوابط و مقررات اشاره کرد.

آخائی در پایان گفت: در قزوین 29 خانه از قرآن، در آبیک 19 خانه روستایی و شهری، البرز 24 خانه، تاکستان 15 خانه، بوئین زهرا 25 خانه و بوئین زهرا 15 خانه روستایی و شهری وجود دارد. خانه های آبیک در این طرح مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید