راه اندازی کمپین خانه های حسینی برای حمایت از مستاجران


ساعت: 22:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890734

مدیر عامل بنیاد خیریه حوزه علمیه خبر داد:

مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه از راه اندازی کمپین خانه حسینی در حمایت از مستاجران خبر داد و گفت: نیازمند مشارکت جدی مردمی در این طرح هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا حجت الاسلام فخر روحانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد یک ساله بنیاد خیرین حوزه علمیه اظهار کرد: آیت الله اعرافی سال گذشته بنیاد خیرین حوزه علمیه را تاسیس کرد و فعالیت های این بنیاد آغاز شده است.
و ادامه داد: اولویت هزینه کرد مبالغ جذب شده توسط مدیریت حوزه های علمیه تعیین و کمیته ای برای این منظور تشکیل شد.
فخر روحانی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری پولی و غیر پولی داشتیم که برای سال اول رقم خوبی است.
وی تاکید کرد: نیت خیرین نیز در محلی که کمک ها خرج می شود عمل می کند و در برخی موارد در همان جایی که خیر در نظر داشته خرج می شود.
مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه تصریح کرد: بیشترین مبلغ صرف ودیعه مسکن شد و علاوه بر آن حمایت خوبی از انتشار آثار طلاب نخبه صورت گرفت.
وی بیان کرد: این مبالغ نه تنها خرج دانش آموزان می شود بلکه در بسیاری از موارد در اختیار مردم عادی قرار می گیرد که نمونه آن را می توان در سیل هرمزگان مشاهده کرد.
فخر روحانی ادامه داد: بنیاد در برنامه های فرهنگی و تبلیغی نیز کمک زیادی کرده است که در اعیاد و مراسم عزاداری به ویژه در مناطق فقیرنشین همراه خوبی است.
وی به راه اندازی کمپین خانه حسینی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های بنیاد در این ایام راه اندازی کمپین خانه حسینی است که مستاجر متعهد می شود در ازای دریافت مبلغی اقدام به انجام مراسم مذهبی یا عبادت در منزل استیجاری کند. تخفیف از صاحبخانه عاشورا بخوانید یا مهماندار دوره های قرآن و نهج البلاغه برای کودکان دارد. این طرح هم اکنون در قم در حال اجراست و متقاضیان اعم از مالکانی که به دنبال مستاجر با این شرایط هستند و یا متدینانی که تمایل به پذیرش چنین شرطی دارند می توانند از طریق سایت بنیاد اقدام کنند تا در اسرع وقت وصل شوند. در این طرح مشکل مسکن بسیاری از مردم حل می شود و نیازی به ربا و وام های با بهره بالا نخواهد بود و سنت حسنه دیرینه در بین خانه ها زنده می شود و کشورها از ثواب اخروی آن برخوردار می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید