راه پیروزی برای بانوان والیبال باز است/ شرکت والیبال دختران در جام جهانی کورناچیا


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814974

ما به باخت در تیم های والیبال بانوان عادت کرده ایم

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر با اشاره به در پیش بودن مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا گفت: راه پیروزی باز است و تنها شرط رسیدن به آن تمرکز روی تمرین و مسابقات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، اولین اردوی تدارکاتی تیم والیبال جوانان از پنجم اسفندماه آغاز شده و با حضور 16 بازیکن تا 24 اسفندماه ادامه دارد.

پدیده بلوری زاده با اشاره به برگزاری 8 مرحله اردوی انتخابی ملی پوشان جوان درباره تعداد اردوها گفت: تقریبا از آبان ماه و در اردوهای یک روزه، سه روزه یا چهارده روزه انتخاب بازیکنان جوان را آغاز کردیم. در نهایت در بهمن ماه با حضور 26 بازیکن به اردو رسیدیم که 5 نفر از اردو خارج شدند و 6 نفر دیگر وارد شدند و در نهایت به 19 بازیکن رسیدیم. چند بازیکن دیگر در اردوی اسفند ماه ما را ترک کردند و در حال حاضر با 16 بازیکن در اولین اردو هستیم. در طول اردوهای انتخابی، ما سعی کردیم مهارت های پایه والیبال را در جایی که نیاز به بهبود و تقویت دارند، ارتقا دهیم. مرحله تربیت بدنی را شروع کردیم و با توجه به مسابقات لیگ دسته اول و سوپرلیگ اردوهایمان را کمی دیر شروع کردیم به همین دلیل تمرینات بدنسازی را با شدت بالا شروع کردیم و خدا را شکر بچه ها نسبت به قبل پرش خوبی داشتند. اردوگاه

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر با اشاره به حضور شاگردانش در مسابقات ایتالیا که 5 فروردین ماه برگزار می شود، افزود: بازی های بیشتری برگزار کند. این مسابقه فرصت بسیار خوبی برای ما خواهد بود چرا که با توجه به کوتاه شدن اردوها این امکان برای بچه ها فراهم می شود که با ترکیب های مختلف وارد زمین شوند تا بتوانیم استاندارد مناسبی را از بازیکنان حاضر در مسابقات بگیریم. برای حضور در این تورنمنت سعی کردیم سریعتر حرکت کنیم و در زمین به هماهنگی برسیم تا بچه ها هماهنگ تری بازی کنند. البته ما از شرایط تیم های حاضر در این تورنمنت اطلاعی نداریم و هیچ پیش بینی هم نداریم، اما هدفمان این است که والیبال سالم و نزدیک به سطح جهانی را تضمین کنیم. در نهایت تلاش می کنیم تا مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا نه تنها به دنبال تجربه باشیم، بلکه شرایط حضور تیم ملی نوجوانان ایران در این رقابت ها را فراهم کنیم تا به نتیجه برسد.

بلوری زاده درباره تیم های حاضر در مسابقات ایتالیا ادامه داد: این مسابقات با حضور نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، فنلاند، مجارستان، سوئد، بلغارستان و اسپانیا برگزار می شود. دعوتنامه شرکت در این مسابقات به فدراسیون والیبال ایران ارسال شد و رئیس فدراسیون به داوری تصمیم گرفت در این مسابقات تیم های زیر 17 و 19 سال شرکت کنند. از آنجایی که تعداد بازی ها زیاد است، این یک تجربه همزمان است و بازیکنان شرایط حضور در یک مسابقه بین المللی را تجربه خواهند کرد. چرا که حضور ناگهانی در رقابتی در سطح مسابقات آسیایی می تواند بار روانی برای بازیکنان داشته باشد. بنابراین حضور در مسابقات ایتالیا از نظر روانی کودکان را برای حضور در مسابقات آسیایی آماده می کند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: اواسط تیرماه سال آینده هدایت مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا را بر عهده خواهیم داشت. مطمئنا هیچ تیمی برای باخت وارد مسابقات نمی شود. ما هم سعی کردیم فرهنگ پیروزی را به بازیکنان القا کنیم. به بازیکنان امیدوار کردیم که در صورت احراز شرایط کادرفنی بتوانند سهمیه حضور در جمع 4 تیم برتر مسابقات را کسب کنند. یکی از مشکلاتی که با تیم های والیبال بانوان داریم این است که به باخت عادت کرده ایم و فکر می کنیم این تنها راه است. به همین دلیل کسب بردهای زیاد در تورنمنت کورناسیا برای ما بسیار مهم است تا بازیکنان بدانند راه پیروزی باز است و تنها شرط پیروزی، حرکت رو به جلو و تمرکز روی تمرین و مسابقات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید