رایزنی ضد ایرانی وزیر جنگ تل آویو با وزیر دفاع آمریکا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یواف گالانت، وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی برای اولین بار از زمان تصدی این سمت به صورت تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مشورت کرد.

دفتر گالانت در بیانیه‌ای درباره این تماس گفت ایران محور اصلی گفتگوی تلفنی او با آستین بوده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، در این بیانیه آمده است: “گالانت بر تعهد اسرائیل به انجام هر کاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کرد و همچنین بر لزوم جلب حمایت جهانی برای همکاری در این زمینه تاکید کرد.

بر این اساس وزیر جنگ رژیم کودک کش صهیونیستی با وزیر دفاع آمریکا درباره توافق برای عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی و لزوم میانجی گری آمریکا برای انعقاد قراردادهای جدید با کشورهایی که هنوز روابط دیپلماتیک ندارند صحبت کرده است. با تل آویو

دفتر گالانت همچنین گفت که او و آستین توافق کردند که برای تعمیق و گسترش روابط تل آویو با سایر کشورهای منطقه غرب آسیا با یکدیگر همکاری کنند. تایمز اسرائیل این پیشنهاد را مربوط به عربستان سعودی می داند.

در پایان این بیانیه همچنین آمده است که دو طرف برای دیدار در آینده نزدیک به توافق رسیده اند. پنتاگون هنوز بیانیه ای در مورد این تماس تلفنی منتشر نکرده است.

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی گفته بود که هنوز احتمال احیای توافق هسته ای ایران وجود دارد و گفته بود تل آویو هر کاری که می تواند برای جلوگیری از آن انجام می دهد. (اطلاعات بیشتر)

الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم جعلی صهیونیستی روز دوم ژانویه در گفت و گوی تلفنی با آنتونی بلینکن درباره موضوعاتی مانند روابط دوجانبه، «تهدیدهای ایران» و توافقات برای عادی سازی روابط تل آویو با کشورهای عربی گفتگو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید