رایزنی برای انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه / از 3800 ایرانی زندانی در خارج از کشور، 2000 نفر در زندان های ترکیه هستند.


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819080

معاون امور بین الملل وزیر حقوق بشر و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تعداد زیاد زندانیان ایرانی در زندان های ترکیه گفت: مذاکراتی با مقامات ترکیه برای انتقال زندانیان انجام شده و رایزنی هایی در سطوح مختلف در حال انجام است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم قریب آبادی با اشاره به الزامات انتقال محکومان از ترکیه افزود: برای تبادل و تفاهم نامه انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه مشکلی نداریم، اما باید شرایط انتقال محکومان رعایت شود. . “E.

وی پیش از این گفته بود که از مجموع حدود 3800 ایرانی زندانی در خارج از کشور، 2000 نفر در زندان های ترکیه هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: انتقال محکومان و استرداد مجرمان همواره در دستور کار بوده است اما اکنون با شدت بیشتری پیگیری می شود.

قریب آبادی ادامه داد: با توجه به مشکلات زندانیان ایرانی و تراکم جمعیت زندانی در برخی کشورها، انتقال محکومان را تسریع کرده و جلسات داخلی را با همکاری وزارت دادگستری و مراجع ذیربط برگزار کرده و در نظر داریم تبادلات را تقویت کنیم. و حتی الامکان ایرانیانی را که در خارج از کشور در زندان هستند به داخل کشور منتقل کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: اکثر ایرانیان خارج از کشور در زندان به جرایم مواد مخدر محکوم شده اند، لذا هموطنان ما باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و از هموطنان خارج از کشور نیز انتظار داریم همین کار را انجام دهند. دنبال کردن. فرهنگ.

قریب آبادی به هموطنانی که به خارج از کشور سفر می کنند توصیه کرد قوانین و مقررات سایر کشورها را رعایت کنند.

وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: این موضوع بر عهده دستگاه های مختلف است تا اطلاعات و آموزش کافی را به افرادی که قصد سفر یا اقامت در کشورهای دیگر را دارند ارائه دهند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید