رتبه بندی معلمان دارای اشکالات و کاستی هایی است

رتبه بندی معلمان دارای اشکالات و کاستی هایی است

حسین امامی راد نماینده مردم چناران، گلبهار و ترکبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: نظر داشته باشید.

امامی راد همچنین تصریح کرد: بحث رتبه بندی معلمان از سال 88 در مجامع مختلف مطرح شد اما نتیجه ای حاصل نشد اما این جلسه کار بزرگی انجام داد و لایحه دولت در خصوص رتبه بندی معلمان پس از 12 سال تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی با منتقدان و همکاران فرهنگی که به طرح رتبه بندی ایراد دارند صحبت می کنیم، متوجه می شویم که 99 درصد منتقدان هرگز قانون یا آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان را نخوانده اند و مبنای دغدغه های آنها موضوع است. در فضا مطرح شد: «عملاً برای این قانون.

نماینده مردم چناران، گلبهار و ترکبه شاندیز گفت: این قانون هم اکنون در اختیار دولت مجری است و وزارت آموزش و پرورش در حال آماده سازی اجرایی آن با حضور 2 ناظر از کمیسیون آموزش مجلس است.

امامی راد تاکید کرد: نیاز برای تامین اعتبار کامل 38 میلیارد تنی این قانون و همچنین زمینه اجرای این قانون فراهم است و دولت فقط باید در اجرای نهایی آئین نامه عجله کند و معتقدیم اجرا با تاخیر مواجه شده است. .

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمان اجرای قانون رتبه بندی معلمان از 31 شهریور 1393 و از مجموع 38 هزار میلیارد تومان بودجه 12500 میلیارد تومان مربوط به دوم است. نیمی از سال قبل و مابقی مربوط به بودجه امسال اجرای رتبه بندی معلمان است.

وی افزود: این قانون برای اولین بار است که اجرا می شود و ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید لذا مردم به ویژه فرهنگیان به مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکنند.

امامی راد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگرچه تلاش شده تا در اجرای قانون رتبه بندی نواقص به حداقل برسد، اما ابتدا باید اجرای این قانون و نواقص احتمالی شناسایی شود تا مشکلات احتمالی در سال آینده برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید