ردیابی لوازم خانگی قاچاق با سیستم تجاری کامل / ما از کاهش قیمت لبنیات حمایت می کنیم

زمان: 16:47
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774641

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: ردیابی لوازم خانگی قاچاق از کل سیستم تجاری تا پایان پاییز انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا فاطمی امین ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، امروز در نشست فعالان صنعت لوازم خانگی در وزارت صنعت از تهیه سند لوازم خانگی در 4 سال آینده خبر داد و افزود: ، ما یک هدف برای در 4 سال آینده که نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی دو برابر می شود ، برای سال آینده ما باید بتوانیم حداقل 50 درصد لوازم خانگی را صادر کنیم ، در سال دوم تراز تجاری لوازم خانگی مثبت خواهد شد و در 4 سال سال آینده صادرات دو برابر می شود.

وزیر صنعت همچنین در مورد قاچاق لوازم خانگی که عمدتا توسط ساکنان مرز انجام می شود ، گفت: برنامه ای برای مقابله با قاچاق در صنعت کلان داریم. شروع می شود و تا پایان پاییز ادامه دارد. جریان لوازم خانگی تعیین می شود. کل سیستم تجارت در سالهای گذشته راه اندازی شد و پیشرفت خوبی داشته است ، اما ما تا پایان دسامبر سال جاری با قاچاق لوازم خانگی در بخش توزیع مبارزه خواهیم کرد.

فاطمی امین گفت: من قول دادم تا دو ماه آینده پخش لوازم خانگی را از طریق سیستم کنترل کرده و بر مشکلات صادرات تمرکز کرده و رفع موانع صادراتی را تسریع کرده و مشکلات صادراتی را برطرف کنم.

وی درباره کاهش قیمت سه محصول لبنی اصلی افزود: این پروژه توسط وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شد ، ما نیز به عنوان وزارت صنعت از سیاست کاهش قیمت ها حمایت و حمایت می کنیم. وزارت جهاد کشاورزی برنامه های مفصلی را در این مورد اعلام کرد ، در بخش توزیع که وزارت صنعت بر عهده آن است ، ما دو موضوع را کنترل می کنیم ، یکی مبارزه با قاچاق و کلاهبرداری است.

وی گفت: کالاهای قاچاق وارد کشور دارای جریان توزیع ، حمل و نقل و معاملات مالی هستند و ما سعی می کنیم با کنترل جریان و معاملات مالی و نظارت بر بازار ، قاچاق را رصد و کنترل کنیم. در سال 1992 ، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شد ، یک سیستم تجارت جامع ایجاد شد و وزارت صنعت موظف شد این سیستم را راه اندازی کند. این سیستم دارای نواقصی بود که از نظر گستره توزیع و نظارت بر کالا کامل نبود و سیستم کلی معاملات تا پایان امسال تکمیل می شود. او می جنگد ، اما ما از طریق سیستم نظارت می کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره اظهارات یکی از فعالان صنعت لوازم خانگی مبنی بر اینکه قاچاقچیان کالای قاچاق را با ارز 4200 تن وارد می کنند و ما قادر به رقابت نیستیم ، گفت: مانند گندم ، آرد و سوخت در در خارج از کشور ، و با این پول ، لوازم خانگی از طریق سهمیه مرزبانان یا دریانوردان قاچاق می شود ، که نباید مجاز به سهمیه بندی کالا برای مرزبانان یا دریانوردان سایر استانهای خارجی مانند تهران یا استان مرکزی باشند. توزیع شود.

وی افزود که از طریق سیستم تجارت کلی ، اطمینان حاصل می کنیم که واردات کالا توسط مرزنشینان در استانهای خارجی توزیع نمی شود ، اگرچه نمی توانیم ادعا کنیم که قاچاق را به صفر می رسانیم ، اما آن را کنترل می کنیم ؛ قاچاق به صورت رسمی انجام نمی شود و طبق قوانین رسمی قاچاق نمی شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره مشکل سوخت زمستانی کارخانه های سیمان و فولاد نیز گفت: بنابراین تولید سیمان قطع نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید