رسوا و اقتدارگرا؛ دو بخش از سیاست در زندگی دو دولت


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818044

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بررسی کرد:

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: نمایندگی دولت در عرصه سیاسی در دولت های دوازدهم و سیزدهم در سال 1400 را می توان با تعریفی کوتاه، مفتضحانه و معتبر توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز، در تشریح عملکرد دولت در حوزه سیاسی در سال 1400 اظهار داشت: عملکردها در این حوزه را باید در عمر کاری دولت های دوازدهم و سیزدهم به دو بخش تقسیم کرد و در این باره اظهار نظر کرد. .

وی گفت: در عمر دولت دوازدهم شاهد تکرار افتضاحات هشت ساله سیاسی کشور و بدتر شدن اوضاع بودیم. از سوی دیگر با اتخاذ سیاست اقتصادی سعی در واگذاری زمین سوخته به دولت بعدی داشتند.»

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: با این تفاسیر باید گفت که وابستگی ذهنی به غرب همچنان پاشنه آشیل مشکلات زندگی دولت روحانی است، چرا که وی حتی مدعی است می تواند مشکلات را برطرف کند. توافق برجام در قیمت واگذاری موشک و تجهیزات و خیانت به کشور.

قدیری ابیانه گفت: آن زمان در دولت سیزدهم رئیس جمهور، یک بنده و یک انسان سالم سر کار قرار گرفت، به همین دلیل نگران زخم روحانی و دولتش بودیم، اکنون نگران کرونا هستیم. فعالیت های شبانه. رئیس جمهور.”

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برخلاف روحانی که بر مشارکت مردمی که در قیام نقش آفرینی کردند، اصرار داشت، تمام تلاش اصلی بر این است که از افراد توانمند و مدافعان نظام و انقلاب در راس آنها استفاده شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، مبارزه جدی با فساد و رونق اقتصاد و تجارت را از دیگر اولویت های دولت سیزدهم خواند و افزود: و تلاش می کرد همه چیز را به تعامل و توافق با غرب، وضعیت کشور مرتبط کند. با توافق با غرب

قدیری ابیانه تاکید کرد: هرچند دولت سیزدهم از موضع قدرت به مذاکرات با برجام ادامه خواهد داد، بنابراین در صورت امکان همکاری بر اساس حقوق ملت ایران خواهد بود.

وی افزود: از این رو مهم ترین راهبردهای دولت سیزدهم در عرصه سیاسی پیرامون شرق، عدم وابستگی ذهنی به غرب، البته به معنای نداشتن رابطه، تلاش برای بهبود روابط با همسایگان و عدم وابستگی به غرب نیست. ربط دادن همه چیز به توافق با غرب.»

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: برخلاف آنچه دولت قبل انجام می‌داد، همه چیز حتی واردات وابسته به فتا بود، دولت سیزدهم بی‌اساس بودن این ادعا را ثابت کرده است. ادامه می یابد و توسعه می یابد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید