رشد صادرات یزد در شش ماهه اول سال 1401


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904934

مدیرکل گمرک یزد از رشد شاخص های صادراتی استان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با گرامیداشت روز ملی صادرات اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 582 هزار تن کالا به ارزش 235 میلیون و 758 هزار دلار از گمرک یزد صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده کاهش قیمت است. افزایش 1 درصدی از نظر وزنی و 100 درصدی از نظر ارزش دلاری.

مدیرکل گمرک یزد از 49 کشور به عنوان مقصد صادراتی استان در این مدت نام برد و افزود: کشورهای همسایه از جمله عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، امارات و عمان مقصد اصلی کالاهای صادراتی یزد بودند.

وی از حضور 170 محصول در سبد صادراتی استان خبر داد و افزود: کاشی و سرامیک، انواع هیدروکربن، میلگرد و پروفیل، نایلون و نایلون و ظروف شیشه ای عمده ترین محصولات صادراتی یزد در این مدت بوده است.

سلمانی همچنین میزان واردات گمرکات استان در نیمه نخست امسال را تصریح کرد و گفت: در این مدت 63 هزار و 73 تن کالا به ارزش 126 میلیون و 601 هزار دلار توسط گمرک یزد وارد کشور شد که با کاهش مواجه شد. 5 درصد از نظر وزن و ارزش 31 درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای مقصد واردات گمرک یزد در این مدت را 25 کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین کالا از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، امارات، برزیل و هانکو از طریق گمرک یزد وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک یزد از 341 کالای وارداتی در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خطوط تولید، گوشت و مرغ منجمد، الیاف اکریلیک، منسوجات، نخ های پلی استر و کاغذهای اساسی و … ضایعات مقوا اجناس وارداتی از یزد در این دوره بوده است.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید