رشد صادرات در استان یزد در نیمه اول امسال

زمان: 13:24
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778013

مدیرکل گمرک یزد از افزایش 47 درصدی ارزش و 11 درصدی وزن کالاهای صادراتی استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حسین سلمانی در مصاحبه با یزدرسا ، به مناسبت 20 اکتبر ، روز ملی صادرات ، اظهار داشت: در نیمه اول امسال بیش از 1 میلیون و 543 هزار و 609 تن کالا به ارزش 238 میلیون و 431 هزار دلار از سوی گمرک یزد صادر شده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، افزایش 11 درصدی وزن و 47 درصدی ارزش را نشان می دهد.

این آرایشگر از میانگین ارزش هر کیلوگرم صادرات استان در این مدت 15 سنت یادآور شد: کاشی و سرامیک ، میلگرد ، پروفیل و شمش فولادی ، نایلون و نایلکس ، اکسید مولیبدن و ظروف شیشه ای عمده صادرات استان در نیمه اول امسال بود.

سلمانی از کشورهای عراق ، پاکستان ، افغانستان ، امارات و ترکیه به عنوان مقاصد اصلی صادراتی استان یاد کرد و افزود: تعداد اظهارنامه های صادراتی استانی در نیمه اول امسال 25،254 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه 16 درصد افزایش داشته است. سال

اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت عوارض واردات به صورت نقدی و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ، اخذ ضمانت نامه بیمه برای مراحل ترانزیت خارجی و داخلی ، اخذ ضمانت یک ساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی ، معافیت از حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی و دانش بنیان ارزیابی کالاهای صادراتی را در محل و خارج از ساعت کار ، بازپرداخت عوارض واردات برای مواد وارداتی و کالاهای مورد استفاده در کالاهای صادراتی و اعمال روش واردات موقت به عنوان حمایت گمرکی از صادرکنندگان بررسی کرد.

مدیرکل گمرک یزد به کالاهای وارداتی گمرک یزد نیز اشاره کرد و افزود: گمرک یزد در شش ماهه نخست امسال 48 هزار و 274 تن کالا به ارزش 118 میلیون و 21 هزار دلار وارد کرده است که از نظر وزنی 114 درصد است. و از نظر ارزش 72 درصد رشد را نشان می دهد.

آرایشگر خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی استان مواد اولیه واحدهای تولیدی ، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت است که بیش از ترکیه ، چین و کشورهای اروپایی به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد در پایان گفت: درآمدهای جمع آوری شده توسط این گمرک در شش ماهه اول سال جاری ، با وجود اعمال موارد مربوط به ماده (119) ماده 119 قانون گمرک ، بیش از 40 درصد

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید