رشد 68 درصدی صادرات آبزیان در 7 ماهه اول سال 1401


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917228

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت صادرات آبزیان گفت: در 7 ماهه اول سال 1401 صادرات آبزیان از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزشی 68 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. مدت مشابه سال گذشته.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست قرارگاه امنیت غذایی افزود: با توجه به قابلیت های منحصر به فرد مناطق سرزمینی ایران اعم از محیط زیست دریایی، سواحل، رودخانه ها و غیره، تولید با کیفیت بالا و محصولات آبزی کم هزینه و فرهنگ سازی مصرف پروتئین دریایی باید توسط سازمان شیلات مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت صادرات آبزیان تصریح کرد: در 7 ماهه اول سال 1401 صادرات آبزیان از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزشی 68 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. مدت مشابه سال گذشته

وی گفت: برای حمایت از تولید و صادرات آبزیان، پرداخت تسهیلات در قالب کارت صیادی به بهره برداران این بخش در حال انجام است.

ساداتی نژاد افزود: در راستای مدیریت، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات آبزی و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش، ایجاد دهکده های صیادی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید