رشد 8.5 درصدی تجارت دریابرد کشور نسبت به سال گذشته/امضای قرداد 45 همتی با بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

صفایی گفت: برای سرمایه گذاری ۴۵ حمت با بخش خصوصی قرارداد منعقد می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج


علی اکبر صفایی در همایش توسعه دریانوردی و گرامیداشت روز ملی دریا و بندر گفت: امروز شاهد شروع موثرتر بخش خصوصی در حوزه فعالیت های دریایی و بندری خواهیم بود و بسیار خوب است. جذب سرمایه گذاری که در راستای اهداف قدرت مردمی باشد.

وی افزود: بر اساس آمار سال 2023 میانگین رشد اقتصاد جهان 3 درصد، رشد تجارت دریایی جهان 4.8 درصد و بیش از 11 میلیارد تن و ظرفیت 80 هزار کشتی اقیانوس پیما در جهان است. 2.337 میلیون تن است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه رشد تجارت دریایی کشور در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.5 درصد بوده است، گفت: بر این اساس، وضعیت مبادلات تجاری بر این اساس بوده است. در دریای کشور مطلوب ارزیابی شود و آمده است: کلان پروژه ایران – راه پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی دارای ابعاد ملی، همسایگی و بین المللی است تا کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب به خوبی در بخش زیرساخت فعال شود. و روبنا

200 میلیون دلار برای توسعه ناوگان در دریای خزر

صفایی با اشاره به اینکه در توسعه نیروی دریایی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: توسعه نیروی دریایی در دریای خزر بسیار خوب انجام شده و 200 میلیون دلار برای توسعه ناوگان در دریای خزر هزینه شده است. و باید بدانیم که توسعه نیروی دریایی با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در پایان از اعتماد بخش خصوصی به بخش دریایی و بندری تشکر می کنم و تاکید می کنیم آینده خوبی در انتظار حمل و نقل دریایی و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

صفایی تصریح کرد: در حال حاضر فقط با بخش خصوصی متناسب با سرمایه گذاری ها قرارداد خواهیم داشت اما در سایر موارد از ظرفیت های موجود استفاده می کنیم و امشب 45 حمت مبلغ قراردادی است که با شرکت های خصوصی منعقد می شود. و اجرای این پروژه ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی وی با اشاره به اینکه تفاوت ارزشمندی که اتفاق افتاده مشارکت بخش خصوصی در پروژه های زیربنایی است، گفت: بخش های عظیمی بر اساس توصیه وزیر راه و شهرسازی واگذار شده است و می توانند واگذاری خصوصی های کوچکتر را نیز مدنظر قرار دهند. بخش ها



آیا این خبر مفید بود؟