رشد 96 درصدی واردات کالاهای اساسی به گمرکات مازندران

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران خبر داد؛

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: ارزش انواع کالاهای اساسی وارد شده به کشور از طریق گمرکات مازندران با رشد 96 درصدی به یک میلیارد و 277 میلیون دلار رسید.


به گزارش خبرگزاری موج مازندران، امیر جمشیدی با اشاره به واردات کالاهای اساسی در هفت ماه سال جاری اظهار داشت: در این مدت دومیلیون و 457 هزارتن انواع کالاهای اساسی به ارزش یک میلیارد و 277 میلیون دلار وارد کشور شد که با اختصاص 94 درصد از وزن و 90 درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 119 درصدی در وزن و 96 درصد افزایش در ارزش داشته است.

وی ادامه داد: میزان واردات هفت ماهه سال جاری به دو میلیون و 605 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 412 میلیون دلار رسید که از افزایش 102درصدی در وزن و 77 درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت به چربی ها و روغن های حیوانی و دامی با 501 میلیون دلار، ذرت دامی با 470 میلیون دلار و جو دامی با 265 میلیون دلار، کک متالوزی با 43 میلیون دلار و گندم با 30 میلیون دلار اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد پنج کشور عمده مبدأ کالاهای وارداتی به ترتیب شامل امارات متحده عربی با 533 میلیون دلار، ترکیه با 378 میلیون دلار، روسیه با 191 میلیون دلار، انگلستان با 69 میلیون دلار و عمان با 64 میلیون دلار است.

جمشیدی با اشاره به واردات کالاهای اساسی در هفت ماه سال جاری عنوان داشت: در این مدت دومیلیون و 457 هزارتن انواع کالاهای اساسی به ارزش یک میلیارد و 277 میلیون دلار وارد کشور شد که با اختصاص 94 درصد از وزن و 90 درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 119 درصدی در وزن و 96 درصد افزایش در ارزش داشته است.

وی درباره اقلام عمده کالاهای اساسی اظهار داشت: ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی و دامی، گندم دامی، جودامی و خوراک آماده دام اقلام عمده کالاهای اساسی وارداتی به گمرکات مازندران بودند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به درآمد وصولی گمرکات مازندران حاصل از تجارت خارجی بیان داشت: درآمد گمرکات مازندران نیز با رشد 53 درصدی بالغ بر 10 هزار و 921 میلیارد ریال بوده است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید