رضاوند و مطهری جزو 5 ستاره تاریخ جام حذفی فوتبال

3 صعود با استقلال، 2 حضور با نفت

رضاوند و مطهری در نفت تهران و استقلال همبازی بودند و 5 بار با هم به فینال حذفی رسیدند. این دو بازیکن برای اولین بار در فصل 94-1392 با نفت تهران به فینال جام حذفی ایران راه یافتند و در فینال جالبی مغلوب ذوب آخان شدند. رضاوند و ارسلان 2 فصل بعد دوباره با نفت تهران فینالیست شدند و این بار در فینال تراکتور را شکست دادند و قهرمان شدند. این دو بازیکن با استقلال برای 2 بار متوالی به فینال جام حذفی راه یافتند و با گلزنی مطهری در یکی از فینال ها مقابل تراکتور و فولاد شکست خوردند. رضاوند و مطهری اکنون برای پنجمین بار به فینال جام حذفی راه یافته اند و امیدوارند برای دومین بار قهرمان این مسابقات شوند.

5 فینال برای ستاره های دهه 60

در دهه 60 فوتبال ایران زیر نظر ملوان بندرانزلی بود. این تیم خیلی بدشانس بود که در آن زمان لیگ برگزار نشد و به این ترتیب تیم قهرمان دیده نمی شود. از سال 1965 تا 1970، ملوان در هر 5 بار که جام حذفی برگزار شد، با 2 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی به فینال رسید. چند بازیکن در تیم ملوان در این 5 فصل ثابت بودند که از جمله آنها می توان به محمد حبیبی، سعید کدربهری، نادر عزت اللهی، محمد احمدزاده، حمید محمدیان، جواد گورهی و فرهاد پورحلمی اشاره کرد.

نوازی، اکبری و فاخردینی دیگر رکوردداران جام حذفی هستند

جلال اکبری، مدافع چپ سابق پرسپولیس و سپاهان، پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام حذفی است. این بازیکن 5 بار به فینال جام حذفی رسیده است و هر 5 بار جام را برده است. این بازیکن 3 بار با سپاهان و 2 بار با پرسپولیس به این عنوان دست یافت. محمد نوازی دیگر بازیکن با سابقه فینال جام حذفی است. نوازی 4 بار، 3 بار با استقلال و یک بار با صبا قهرمان جام حذفی شد. نوازی باز هم در فینال جام حذفی 78-1377 مغلوب پرسپولیس شد تا با 5 فینال یکی از رکوردداران تاریخ این مسابقات شود.

میلاد فاخردینی به فهرست رکوردداران حضور در فینال جام حذفی اضافه شد. این بازیکن رکورددار حضور در فینال با بیشترین تیم ها است و با 4 تیم به فینال رسیده است. فخرالدینی 2 بار با تراکتور، یک بار با استقلال، نفت تهران و آلومینیوم اراک فینالیست شد و 3 بار قهرمان شد.

دیدگاهتان را بنویسید