رضایت بازنشستگان از تصمیم هیات اجرایی

رضایت بازنشستگان از تصمیم هیات اجرایی

این دومین حساب حقوق و دستمزد دولتی است که از سوی شورای بررسی و اجرای مصوبات دولت غیرقانونی تلقی شده و به شورای بازنگری ارجاع می شود. اولین تصمیم افزایش حقوق کارکنان دولت بود که در کابینه 10 درصد تعیین شد و در نهایت دولت موظف شد به مصوبه شورای عالی کار برای افزایش 38 درصدی این رقم عمل کند. مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی امیدوارند مصوبه دوم غیرقانونی هیات وزیران هر چه زودتر تغییر کند و مستمری بگیران غیرحداقلی صندوق تامین اجتماعی در سال جدید از 38 درصد افزایش حقوق بهره مند شوند.

در همین رابطه «قربانعلی مهری» دبیر شورای بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت گفت: شورای بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین. جلسات، کلیه مصوبات و مصوبات هیأت وزیران را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را در این خصوص با تأیید رئیس جمهور به دولت اعلام می کنند.

دبیر شورا در تشریح روند بررسی و بررسی تصمیمات گفت: بر اساس قانون اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی، نتایج بررسی های اولیه شورا ظرف مدت 10 روز به دولت اعلام می شود. . پاسخ های مستند و مستدل.

وی ادامه داد: روز دوشنبه پس از چندین جلسه بررسی و استماع نظرات کارشناسی کلی در مورد مشمولان، مشخص شد که مصوبه تعیین مستمری، از کارافتادگی و بازماندگان در سال 1401 مغایر قانون بوده و مواردی را اعلام کردیم که غیرقانونی است. موافقت دولت به عنوان رای اولیه.»

مهری افزود: پس از وصول اعتراض، دولت یک هفته فرصت دارد تا مصوبه خود را اصلاح کند، در غیر این صورت و یا در صورت عدم پاسخ مستند و مستدل به دولت، نظر شورای تطبیق نهایی و اعلام خواهد شد. دولت: «سپس مصوبه دولت ملغی خواهد شد.

دبیر شورای اجرایی در خاتمه با تشریح ابعاد حقوقی مصوبه گفت: با همکاری خوب دولت و شورای اجرایی، اطمینان داریم بهترین تصمیم گرفته خواهد شد و مشکلی برای اصلاح مصوبه وجود نخواهد داشت. “

عیوضی: نمایندگان مجلس با اصرار بازنشستگان و اصناف به میدان رفتند و به لغو مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان رای دادند. میلیون ها بازنشسته اکنون می توانند با آسودگی آه بکشند

یک هفته فرصت برای دولت برای تغییر مصوبه

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: هیئت دولت یک هفته فرصت دارد تا مصوبه افزایش حقوق را تغییر دهد در غیر این صورت نظر هیات رئیسه در مورد اجرای آیین نامه مجلس الزامی است.

علی عسگر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همانطور که قبلاً اعلام کردیم، مصوبه هیئت وزیران مبنی بر افزایش 10 درصدی مستمری مشمولان غیرحداقل بگیر به وضوح مغایر با اصل 96، مصوبه هیئت امنا و مصوبه هیئت امنا است. هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با پیگیری های فراوان در نهایت این مصوبه توسط شورای تطبیق مجلس لغو و برای اصلاح به هیات وزیران ارسال شد.

وی افزود: پس از ابلاغ مصوبه هیأت وزیران، شورای عالی جلسه ای اضطراری با روسای انجمن های استانی تشکیل داد و سپس جلسات مشورتی متعددی با نمایندگان مجلس به ویژه با رئیس و اعضای کمیسیون های اقتصادی اجتماعی، مسئولان وزارتخانه و مسئولان برگزار کرد. حساسیت و جدیت این موضوع را که درخواستی همگانی و قانونی بود دنبال کرد و طی مکاتبه با مقامات ارشد نسبت به پیامدهای منفی اقدام دولت هشدار دادیم.

دولت باید از اتفاقات اخیر درس بگیرد

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، سلیقه و برداشت غیرکارشناسی از ماهیت و جایگاه تأمین اجتماعی را که متأسفانه مستلزم صرف وقت و هزینه کلان کشور در ابعاد مختلف است، به ایجاد چنین مشکلاتی متهم کرد. . وی همچنین گفت که باید از اتفاقات اخیر درس و تجربه گرفت. بیات استقلال اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی و قوانین آن را ضامن ثبات و انسجام سیاست های کلان کشور و امنیت میلیون ها بازنشسته دانست و گفت: یکی از ابعاد مهمی که به وضوح رعایت شده است. این تغییر به تصویب شورای عالی کار، هیات امنا و هیات مدیره رسید. ما معتقدیم سازمان تامین اجتماعی به هیچ عنوان به دلایل سیاسی و گروهی نباید مورد تهدید قرار گیرد. پناهگاهی امن برای میلیون ها بیمه شده و بازنشسته است.

رئیس کانون عالی بیمه مستمری بگیران گفت: کارکنان مراکز و سازمان های بازنشستگی در کنار هر یک از مستمری بگیران و مستمری بگیران خون های زیادی را متحمل شدند، فشارهای بی سابقه ای را متحمل شدند و هجمه های زیادی را شاهد بودند. اما به فضل الهی با کارهای گسترده تشکیلاتی، بحث و جدل و رایزنی در نهایت موفق شدیم حق بازنشستگان و مستمری بگیران را بگیریم و در این مسیر مصمم تر هستیم.

بیات: هیئت دولت یک هفته فرصت دارد تا مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را تغییر دهد در غیر این صورت نظر کمیسیون مجلس الزامی است.

رضایت بازنشستگان از تصمیم هیات اجرایی

یکی از اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران نیز در رابطه با اقدام مجلس برای لغو مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تصمیم هیات مدیره برای اجرای قوانین مجلس. اجباری است. این رای پس از طی مراحل اداری از طریق ریاست مجلس به دولت ابلاغ می شود و دولت باید این رای را اجرا کند. به گفته علی اکبر عیوضی، بازنشستگان با این رای موفق بوده اند و اکنون انتظار داریم رای و نظر هیات مدیره سازمان که بر اساس مصوبات حقوق شورای عالی کار است برای بازنشستگان اعمال شود. .

عیوضی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه، هیات مدیره تامین اجتماعی پیشنهاد داد که دولت بر اساس اعتبارات حقوقی شورای عالی کار و در راستای ماده 96 قانون تامین اجتماعی، مستمری بازنشستگان را افزایش دهد، اما دولت حقوق بازنشستگان میانسال را کاهش داد. کارگران مسن، بازنشستگان 10 تا 10 درصد. نمایندگان مجلس با اصرار بازنشستگان و اتحادیه هایشان به میدان رفتند و به لغو این مصوبه رای دادند. اکنون میلیون ها بازنشسته کشور می توانند آهی آسوده داشته باشند و منتظر اجرای قانون باشند.

وی گفت: انتظار داریم دولت هر چه سریعتر به قانون عمل کند. ، یک نهاد بیمه ای مستقل و عمومی است و دولت نباید در تعیین حقوق بازنشستگان نقشی داشته باشد. مستمری ها را تامین اجتماعی تعیین می کند و دولت فقط ارقام را تایید می کند.

این فعال بازنشسته صنفی افزود: پس از ابلاغ مصوبه دولت، بازنشستگان اعتراض زیادی کردند و در نهایت نمایندگان مجلس درگیر ماجرا شدند. ما به عنوان نماینده بازنشستگان از اعضای کمیسیون اقتصادی اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای ملی تشکر می کنیم. تغییر مصوبه دولت در ماده 96 قانون بیمه سلامت حاصل حضور مستمری بگیران و آمدن نمایندگان مجلس است که امیدواریم به زودی محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید