رفع تصرف بیش از 2 میلیون متر مربع از اراضی ملی و دولتی در ژئوپارک کشم

ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804678

قهرمانی از لغو تصرف بیش از 2 میلیون متر مربع از اراضی ملی و دولتی در حوزه استحفاظی ژئوپارک کشم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس قاضی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز در این خصوص گفت: با دستور دادستان و انقلاب در جزیره کشم از دو قطعه زمین دولتی به مبلغ 2 میلیون و چهارصد و هفتاد هزار و 718 مورد متر مربع که قسمت اول آن به مساحت 2 میلیون و چهارصد و هفتاد هزار و 563 متر مربع و قسمت دوم به مساحت 155 متر مربع در مجاورت روستای سلخ و مشرف به غار نمکدان در محدوده حفاظت شده قرار دارد. منطقه ژئوپارک کشم بله، اصلاحیه توقیف شد.

وی ارزش برآوردی اراضی مصادره شده را در مجموع 2 میلیارد و 470 میلیون و 718 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با همکاری پلیس مرزبانی روستای سلخ و یگان حفاظت و اجرای عملیات ملی و دولتی منطقه آزاد کشم، در سال 1395، در سال 1385، به بهره برداری رسید. بدعت های غیرقانونی توسط اشغالگران این اراضی و تخریب شد.

این مقام قضایی همچنین تصریح کرد: پرونده های تشکیل و مطرح شده در رابطه با مصادره غیرقانونی اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی شهرستان هرمزگان به صورت جدی و سریع رسیدگی می شود و این موضوع به ویژه در دستور کار دادگستری منطقه قرار دارد. .

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه ها و اطلاع رسانی مردمی امکان واکنش سریع و به موقع متصرفان غیرمجاز و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و عرصه های طبیعی را فراهم می کند و لذا دادگستری هرمزگان آمادگی دریافت گزارشات در این خصوص را دارد. نگرش شبانه روزی

باید بگویم؛ ژئوپارک کشم واقع در استان هرمزگان، تنها ژئوپارک جهانی ایران و اولین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال 2006 به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک های تحت حمایت یونسکو درآمده است. غار نمکدان بزرگترین غار نمکی جهان در این غار حفاظت شده است. منطقه. قلمرو

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید