رفع تصرف بیش از 12 میلیون متر مربع از اراضی ملی در هرمزگان


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878325

قهرمانی از لغو تصرف بیش از 12 میلیون و ششصد هزار متر مربع از اراضی ملی در بازه زمانی تیرماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس قاضی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز؛ وی در خصوص میزان حذف قلع خواری و سرکوب نوآوری های غیرمجاز از تیرماه سال گذشته تا پایان خردادماه امسال، گفت: بیش از 12 میلیون و ششصد و بیست هزار متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان است. به ارزش 46 هزار میلیارد ریال آزاد شد.

رئیس قاضی هرمزگان افزود: 4 میلیون و دویست و پنجاه و هفت هزار و چهارصد و نود و هفت متر مربع زمین پاک دولتی به ارزش 14 هزار و پانصد و شش میلیارد و پانصد و سی و نه میلیون ریال به صورت رایگان در منطقه آزاد کشم خودش ساخته شده.

قهرمانی ادامه داد: لغو مصادره اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی از تیرماه 1400 تا 24 خرداد 3 میلیون و هفتصد و بیست و یک هزار و چهارصد و یک متر مربع حدود 98 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: همچنین در آن تاریخ بیش از 3 میلیون متر مربع از سواحل به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال تخلیه شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: 350 هزار متر مربع زمین توسط یگان حفاظت مسکن بنیاد مسکن به ارزش تقریبی 550 میلیارد ریال از تیرماه 1400 تا پایان خرداد ماه سال جاری در دادگاه توقیف شد.

قهرمانی تصریح کرد: همچنین یک میلیون و 157 هزار و 637 متر مربع زمین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان به ارزش تقریبی 21 هزار و 628 میلیارد و 243 میلیون آزاد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه آزادسازی اراضی ملی و لغو تصرف منابع طبیعی را از اولویت های اصلی دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای اجرای بند دوم اصل 156 قانون اساسی و نظارت بر احیاء عنوان کرد. حقوق منابع عمومی در اراضی ملی و اراضی طبیعی با واکنش قاطع دستگاه قضایی و مجازات متخلفان مواجه خواهد شد.

قهرمانی با هشدار به متصرفان غیرمجاز گفت: هرگونه زیاده خواهی و تعدی به اراضی ملی و کشوری برخورد قاطع با دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید