رفع تصرف بیش از 1200 هکتار از اراضی ملی در استان هرمزگان


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819435

قهرمانی از لغو تصرف بیش از 1200 هکتار از اراضی ملی استان در سال 1400 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمزگان گفت: پیرو دستور قوه قضائیه مبنی بر احیای حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال، اقدامات گسترده ای در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان انجام شده است. می توان به لغو تصرف بیش از 1200 هکتار از اراضی ملی این استان در سال 1400 اشاره کرد.

وی افزود: ارزش برآوردی زمین های تصرف شده بیش از 29 هزار میلیارد ریال بوده که با اقدامات دستگاه قضایی استان و صدور تصمیمات مربوطه در این خصوص به بیت المال برگشت داده شده است.

قهرمانی همچنین تاکید کرد: در راستای صیانت از اراضی ملی، اجرای قانون تحدید و تثبیت اراضی به طور مستمر از سوی دستگاه قضایی استان پیگیری می شود که در این راستا با تلاش مسئولان و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر همکاری ها انجام می شود. در پایان سال 1400 حدود 100 درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان ثبت شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در دوران تحول و دستاوردهای بالای قوه قضائیه از برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و کشوری خودداری نکرد و دادگستری استان هرمزگان با همکاری سایر نهادها در سال 1401 با تلاش مضاعف این نگرش کارساز خواهد بود.

وی افزود: با تمامی افرادی که بر خلاف قانون به اراضی ملی و اراضی طبیعی تجاوز کنند در اسرع وقت برخورد خواهد شد.

قهرمانی یادآور شد: برخورد قاطع با سارقان و متصرفان غیرمجاز از اولویت های دستگاه قضایی استان هرمزگان است و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید