86 هکتار از اراضی ملی در پارسیان رفع تصرف شد


ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891380

گرهمانی از رفع مصادره 86 هکتار از اراضی ملی شهرک کوشکنار در بخشداری پارسیان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میتبی گرهامی رئیس قاضی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار داشت: با توجه به اولویت های پانزده گانه مطرح شده از سوی ریاست محترم قوه قضائیه در اوایل سال 1401 در خصوص لزوم توجه بیشتر به حفظ حقوق عامه به ویژه درباره موضوع تقابل بنا به دستور رئیس حوزه قضایی پاریس 86 هکتار از اراضی ملی شهرستان کوشکنار به دلیل تصرف غیرمجاز و تغییر کاربری خلع ید شد.
قهرمانی تصریح کرد: رفع تصرف این اراضی پس از صدور رأی قطعی دادگاه بدوی شهرستان پارسیا و شعبه ویژه مرکز استان مبنی بر تخلیه متصرفین به دلیل عدم تأیید مالکیت انجام شد. و تایید آن در دادگاه تجدیدنظر.
وی ارزش برآوردی این اراضی را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با حضور رئیس حوزه قضایی فارس در محل و پس از رفع مصادره توسط یگان حفاظت منابع طبیعی، این اراضی به خزانه بازگردانده شد.
گاهرانی خاطرنشان کرد: سرپرست حوزه قضایی شهرستان پارسیان دستور فوری واگذاری و تبدیل اراضی تصرف شده از منابع طبیعی به اداره راه و شهرسازی را بر اساس قانون سازمان مسکن و تحویل صادر کرده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و تمام تلاش خود را برای حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی به کار گیرند و دستگاه قضایی نیز در این امر مهم آنها را یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید