رفع تصرف ۷۹۸ هکتار اراضی ملی در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعلام کرد:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از رفع تصرف 798 هکتار از اراضی ملی این استان به ارزش بیش از 55 میلیارد ریال در هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

محمود کولی زاده اظهار داشت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان این اراضی از دست متصرفان خارج و به بیت مال بازگردانده شد.

وی از برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در مراتع کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 38 پرونده در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در مراتع کشور به مساحت 2.65 هکتار تشکیل و به مراجع قضایی استان ارسال شده است. .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: حفظ و حراست از اراضی ملی عزم و اراده جدی همه را می طلبد و انتظار می رود مردم در این حوزه مشارکت لازم را داشته باشند و در راستای حفاظت از این اراضی گام بردارند.

گلی زاده با قدردانی از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان قاچاق چوب، متخلفان عرصه های ملی، عاملان آتش سوزی جنگل ها و مراتع و چرای غیرمجاز همکاری کامل داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و کوهستان ها، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از اراضی ملی را به سازمان مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور محول کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با توجه به تعهدات ذاتی و قانونی خود به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ضمن برخورد با بازرگانان. و متجاوزین به اراضی ملی از مصادیق تجاوز و حقوق بیت المال مستند به تبصره 1 ماده. ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، هرگونه تخریب و تصرف عدوانی اراضی مشخص شده را هنگام تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع می دهد.

وی با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی بر اساس اصول پنجاه گانه قانون اساسی وظیفه همگانی تلقی می شود، افزود: مشارکت همه جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و همچنین همکاری مردم روستا، دوستداران طبیعت و یاوران و همچنین سایر دستگاه های اجرایی برای حفاظت از منابع طبیعی ضروری است.



آیا این خبر مفید بود؟