رنگین کمانی از فرهنگ های غنی در سرزمین کهن لرستان به نمایش درآمد


ساعت: 21:08
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837357

جشنواره ملی فرهنگ اقوام مروری بر هویت ها در بطن تاریخ است و امروز رنگین کمان فرهنگ ها در سرزمین کهن لرستان به نمایش درآمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، فرهنگ هر کشور بازتاب دهنده هویت و تمدن مردمان گذشته در هر زمین است، فرهنگی که گاه قدمت آن به صدها سال پیش برمی گردد و هنوز هم با افتخار بین همان اقوام و نسلی به نسل دیگر دست به دست می شود.

ایران سرزمینی است مملو از فرهنگ های قومی که هر کدام هزار کلمه بر زبان نمی آورند، فرهنگ هایی که جلوه های نابی را از هر گوشه ایران به نمایش می گذارند.

اگرچه بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ‌ها در طول سالیان متمادی تغییر کرده‌اند، اما امروزه حفاظت و حفظ این آداب و رسوم و بیان و بازنگری در آن اقدامی است که می‌تواند از فراموشی این فرهنگ‌ها جلوگیری کند.

در همین راستا امروز پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام به میزبانی استان لرستان با حضور 30 ​​استان در مجموعه تاریخی کالای فلک الافلاک برگزار می شود تا حضور استان های مختلف، فرهنگ هایی مانند به عنوان موسیقی، غذا و صنایع دستی.


22784005 764e 43e0 8900 ff35b9f45b58 خبر خاکستری


رنگین کمان فرهنگ ها در جشنواره ملی فرهنگ اقوام

فرهاد زیویار استاندار لرستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: فرهنگ اقوام ایرانی در واقع رنگین کمانی از فرهنگ های اقوام است و فرهنگ های بی نظیری در دل این سرزمین وجود دارد.

وی افزود: هویت فرهنگی ایران با همین آیین ها و فرهنگ ها به تمام دنیا عرضه می شود و از طریق این گونه جشنواره ها می توان با فرهنگ شهرهای دیگر کشور آشنا شد.

استاندار لرستان گفت: برگزاری جشنواره ملی فرهنگ اقوام می تواند باعث ایجاد حس شادی و نشاط در جامعه شود و علاوه بر آن امکانات مهم گردشگری معرفی می شود.

زیویار گفت: گردشگری یکی از مهمترین فرصت های استان است که با فراهم آوردن زیرساخت های لازم می توان به توسعه و آبادانی استان پی برد.


985a2d63 b957 49f5 9d2b 814b0ccc6b47 خبر خاکستری


شرکت 30 استان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام

سید امین قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در این مراسم گفت: یکی از اهداف مهم این جشنواره ایجاد شور و نشاط در جامعه است و این استان دارای طبیعت بکر و زیبا و فرصت های گردشگری در بافت تاریخی است. حوزه جهانی.» فرهنگی امروز میزبان پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقدام است.

وی افزود: شیوع تاج باعث لغو بسیاری از برنامه ها شده است اما دو سال بعد امروز شاهد برگزاری این جشنواره در استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: این جشنواره از امروز تا 21 اردیبهشت در استان در حال برگزاری است و آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید