رهبر انقلاب برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب به چه راهکارهایی اشاره می کنند؟


ساعت: 18:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809259

یک جامعه شناس و مدرس دانشگاه های مهاباد گفت: ادامه نهضت انقلاب برای رسیدن به اهداف عالی سوخت بسیار ارزشمند و انگیزه بالا و ایمان راسخ می خواهد که از عموم مردم نمی توان انتظار داشت و موارد زیادی برای ضربه زدن به آن وجود دارد. «که به طور کلی شبهه های تسلیم و سازش را شکل داده و تقویت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گفور شیخ در گفت و گو با اروم نیوز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد قیام مردم تبریز گفت: این نشان می دهد که این نرم افزار که پیش برنده تمدن جدید است نیاز به آپدیت لحظه به لحظه دارد. به پیروان خود انگیزه می دهد.

وی ادامه داد: در اینجا نیروهای نباتی باید همت کنند و شکاف ضعف و خستگی را از دیوار سد اعتقادات نهضت اسلامی ببندند.

این استاد دانشگاه افزود: پویایی نهضت انقلابی نشان می دهد که بازنشستن مسیر با اهداف مشخص، روحیه جدیدی را به پیروان خود بخشیده است تا با عزم راسخ به جلو حرکت کنند و دستیابی به هر یک از این اهداف به هر نسبت ممکن، تأثیر فزاینده ای دارد. موتور انقلاب.

شیخ افزود: این بنیاد به حرکت خود در جهت اهداف اصلی ادامه خواهد داد و پیشرفت و تحقق عدالت و شکل گیری تمدنی نوین در طول تاریخ مستلزم توجه به مقیاس قرن هاست و با وجود گذشت چندین دهه نباید انتظار داشت. فراز و نشیب.» فراوانی، تعدی دشمنان و فسق برخی از یاران به راحتی حاصل می شود و ادامه حرکت به معنای نزدیک شدن به هدف است.

وی ادامه داد: آنچه رهبر آگاه در خشت خام می بیند، ممکن است توسط دیگران در آینه دیده نشود. ما باید هوشیار باشیم تا منافع کشور و مردم را به خوبی حفظ کنیم و این میزان دقت از سوی برخی گامی در جهت محافظه کاری شدید، بدبینی و تئوری های توطئه تعبیر شده است. تجربه و گذشت زمان گواه حقانیت بصیرت بود.

این استاد جامعه شناسی گفت: ملت ایران برای استقامت در اعتقادات و آرمان های خود بهای گزافی می پردازد و پیدایش زندگی عمومی و میانگین های آماری و شاخص های زندگی نشان دهنده تاب آوری این ملت در شرایط بحرانی است که می تواند برخی از فضائل را از دست بدهد تا بتواند از بین برود. به عنوان برخی از کشورهای منطقه به این مظاهر می رسد.

شیخ تاکید کرد: اصرار بر تقویت دانش بومی، رشد و توسعه دانشمندان بومی و عواملی از این دست اکنون به نقطه رویایی برای دولت‌های منطقه تبدیل شده است که به جای نداشتن، باید برای واردات فناوری‌های سنگین هزینه زیادی بپردازند.

وی افزود: در این میدان جنگ، سازش ها نابرابر است، اما تا کنون جنوب غرب آسیا به این واقعیت واقف است که بر خلاف جریان تحقیر، بهایی دارد. اکنون به جرات می توان گفت که هیچ معادله سیاسی، انتخابات، تغییر دولت و ائتلاف های اقتصادی در منطقه وجود ندارد که بدون رضایت ایران اتفاق بیفتد و مردم منطقه بر این باورند که ایران به سهامدار اصلی این منطقه تبدیل شده است. جهان.
وی خاطرنشان کرد: الگوی مقاومت برخلاف تیم‌ها و برنامه‌های سیاسی مسلط، مبتنی بر منافع نیست، بلکه بر اساس حقوق است و طبیعی است که هر جریانی که حق و روشنی را به رسمیت بشناسد، دیر یا زود، کم و بیش وی افزود: ظاهر فریبنده اما حریصانه نظام سیاسی مسلط کشورهای توسعه یافته نه برای پیشرفت مردم جنوب غرب آسیا و نه برای توسعه دولت های آنها بود، بلکه پوشش قابل قبولی برای دستیابی به اهداف سودآور خودشان بوده و هست. اضافه شد. .

وی ادامه داد: دیر یا زود این حربه شوم برای این کشورها بیشتر نمایان می شود و به همین دلیل به سمت استکبار و حق طلبی روی می آورند. شاید این توافق از سوی هم پیمانان آنها باشد، اما آنچه مشخص است برخی جریانات تاریخی نشان داده اند که عظمت استکبار باطل و توخالی است.

به گفته وی، مردم با استقامت و استقامت خود در سخت ترین شرایط زندگی و حضور مستمر خود در صحنه ثابت کرده اند که هر آنچه را که برای توسعه کشورشان لازم است از جمله انرژی هسته ای می دانند. چرا کشورهای پیشرفته و ثروتمند در سراسر جهان باید از این امتیازات برخوردار باشند؟

به گفته وی، اما آیا کشور ما باید به بهانه اینکه شهروند آنها نیست از آنها محروم شود؟ انرژی هسته ای، نانومواد، پایگاه های دانش، ژنتیک و پیوند اعضا، انرژی خورشیدی، پرتاب فضاپیما و ماهواره، نوشتن بند و تبصره در قراردادهای بین المللی و جست و جوی سهمی از قدرت جهانی نیز از حقوق مسلم ایران است. سیاست کشور باید در این راستا تلاش کند.

این استاد جامعه شناسی با اشاره به اینکه رشد موهبتی روزافزون برای نسل جدید است چرا که نسل گذشته به دلیل کهولت سن و عادت روزانه ممکن است محتاط تر از همیشه باشد، افزود: جلوگیری از تقویت و ورود نسل جدید به عرصه سیاسی. کمپین- اجتماعی کشور یکی از مؤثرترین راه های دشمن است. برای تخلیه آب سد می تواند توسط رودخانه های آبی بسته یا مسموم شود که در هر دو صورت مضر و مخرب است.

شیخ گفت: افکار عمومی به همان راحتی که می تواند تحت تأثیر جریان های سیاسی و رسانه ای قرار گیرد، می تواند افکار مثبت را نیز منتشر کند، بنابراین دولت ها تلاش زیادی می کنند تا آن را برای خود تصرف کنند. صدها شبکه ماهواره‌ای، برنامه‌های رنگی مختلف، شبکه‌های اجتماعی و… با استفاده از آخرین فناوری‌ها تاکید می‌کنند: البته طبق آمارهای مستند، بسیاری از کشورها هستند که شاخص‌های توسعه‌شان از هر نظر از ایران بهتر است، این موضوع هم مهم است که چند نفر ثروتمند هستند. و کشورهای با تجربه باز هم از نظر شاخص های توسعه بسیار پایین تر از ایران هستند. حاکمیت نامتعادل داخلی دولت ها باعث تعطیلی جدی و فراموشی برخی از ابعاد پیشرفت در کشور شده است که اتفاقاً دشمن آگاه انگشت روی آن می گذارد.

وی افزود: امرار معاش موضوع ساده ای نیست که بتوان آن را توجیه کرد، بلکه نیاز به خرد چندوجهی دارد تا از تاثیر مخرب آن بر سایر ابعاد زندگی و افکار مردم کاسته شود. جیب های خالی و شکم گرسنه نیز جای بهتری برای پذیرش دروغ و تهمت است. بنابراین بی اعتمادی، تفرقه و کاهش سرمایه اجتماعی از پیامدهای این دو تیر زهرآگین دشمن است.

وی افزود: سیاستمدارانی که دشمن مردم هستند پروژه های زیادی برای هتک حرمت و توهین به ایمان مردم باقی مانده است، از کارتون و فیلم و شبهات گرفته تا انفجار در حرم و مستندسازی مفاسد خانه و …. مزاحمینی که می خواهند ریسمان مقدس روابط انسانی و امام و آرمان هایش را بشکنند و آن را بی اهمیت جلوه دهند.

وی ادامه داد: موفقیت آنان در این طرح باعث پیوند روشن جامعه با سرچشمه آرمان های ناب انقلاب می شود که خوشبختانه با وجود تلاش های فراوان نتوانستند کاری از پیش ببرند و این متاثر از آگاهی و ایثار قلبی مردم است. از خرد و بصیرت امامشان.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: عملکرد ضعیف دولت ها در برنامه ریزی صحیح برای بهبود معیشت مردم، دشمنان را به سمتی سوق داده است که بسیار شکننده و حساس است که معیشت و اقتصاد مردم است و در این زمینه چه ابزاری موثرتر از رسانه هاست؟ با استفاده زیاد از آن می توانند با انواع محتوای صوتی، تصویری و چند رسانه ای این نقاط ضعف را برطرف کنند.

شیخ اضافه کرد: چرا با همین رسانه ها و امکاناتی که دارند، یک بار هم به توانایی ها و دستاوردهای خوب این کشور و این مردم اشاره نمی کنند و تنها به قسمت های منتخب انتخابی خود می پردازند؟ هرچند رهبری بارها بر ضرورت توجه به وضعیت معیشتی مردم در استان‌های مختلف تاکید کرده‌اند، اما نباید تصور کرد که دشمنی‌های اقتصادی و رسانه‌ای آن‌ها به چند تیتر و شوخی تبلیغاتی محدود می‌شود، بلکه تلاش زیادی می‌کنند. تا 20 درصد از واقعیت موجود با 80 درصد بافت های آنها مخلوط شده و به جامعه تغذیه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید