روابط من با پولادگر بهتر نشد / ویزا نمی دهند. وزارت امور خارجه می گوید اینترنت کار نمی کند!


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902415

در ایران وقتی یک نفر شروع به دویدن می کند همه سعی می کنند جلوی او را بگیرند

رئیس فدراسیون کشتی گفت: با وزارت امور خارجه تماس گرفته ایم اما هیچکس جوابگوی ما نیست و همه می گویند اینترنت مانع ما شده است!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا دبیر فدراسیون کشتی در حاشیه دومین کنگره ملی شهدای ورزش درباره قرارداد یک میلیارد تومانی حسن یزدانی گفت: قراردادهای کشتی بسیار کم است. لیگ برتر کشتی 8 سال تعطیل شد و دو سال پیش که شروع کردیم قراردادها 20 یا 30 میلیون تومان بود. یک میلیارد برای یک جنگنده خیلی کم است. با تشکر از همه تیم هایی که در لیگ سرمایه گذاری کردند. وظیفه ما این است که آنها را حفظ کنیم تا همچنان در لیگ حضور داشته باشند. لیگ کشتی از پنجشنبه این هفته آغاز می شود اما فکر می کنم قراردادهای 800 میلیون یا یک میلیارد تومانی کشتی خیلی کم است.

رئیس فدراسیون کشتی ایران ادامه داد: باید به قرارداد ورزشکاران رشته های دیگر هم نگاه کرد. البته به نظرم قراردادشان کم است اما از طرفی ورزشکار باید با پولی که می گیرد به کشورش خدمت کند. پول همه چیز نیست. پولی که به ورزشکار داده می شود برای مردم است و از طرفی مردم هم انتظار دارند ورزشکار به چارچوب های قهرمانی و اخلاقی احترام بگذارد.

منشی گفت: اینکه حساب کنیم حسن یزدانی در هر دقیقه چند میلیون از قراردادش می گیرد درست نیست و باید این را هم در نظر بگیریم که رزمندگان بزرگ ما چقدر جان خود را برای مبارزه فدا کرده اند.

وی با توجه به اینکه غیبت روسیه باعث افزایش مدال های ایران و آمریکا در مسابقات جهانی شد، گفت: سال گذشته روسیه و آمریکا نیز در این مسابقات حضور داشتند و 7 مدال کسب کردیم. سال گذشته تیم های آمریکا، ایران و روسیه با اختلاف یکی دو امتیاز اول تا سوم شدند. کشتی گیرانی که امسال مدال طلا گرفتند، اگر روسیه هم در این مسابقات شرکت می کرد، مدال طلا می گرفتند. قبل از اینکه تیم را به مسابقات بفرستم هم گفتم که فکر نکنید غیبت روسیه به درد ما می خورد. حضور روسیه در رده بندی تیمی کمک زیادی به ما می کرد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: 82 درصد مدال‌های تاریخ ورزش ایران با کشتی به دست آمده است و سایر رشته‌ها 18 درصد مدال‌های ایران را به خود اختصاص داده‌اند. کشتی متعلق به امروز نیست و قدمتی 70 ساله در ایران دارد. اینکه وزن ورزش بومی روی دوش کشتی است اصلا خوب نیست و خوشحالم نمی کند. دوست دارم ورزش های دیگر هم پیشرفت کنند. ما خوشحالیم که استرس را از کشتی دور می کنیم. اینکه در المپیک همه منتظر شروع مسابقات کشتی هستند، فشار زیادی به ما وارد می کند.

منشی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون حدود 100 میلیارد تومان هزینه کرده ایم در حالی که تنها 16 میلیارد تومان دریافت کرده ایم. خوشبختانه در هر شاخصی که وزارت ورزش قرار می دهد کشتی در راس قرار می گیرد و این موضوع اینجا نیست. من معتقدم که به جای این گونه صحبت ها، باید قدم برداریم. در ایران وقتی یک نفر شروع به دویدن می کند، همه سعی می کنند به جای عقب افتادن جلوی او را بگیرند. به همین دلیل است که ما رشد نمی کنیم. من دوست ندارم که فقط آمار مبارزه بالا باشد و من بسیار علاقه مند هستم که سایر رشته ها نیز آمار بالایی داشته باشند. این برای ورزش ما خوب است. امیدوارم روزی برسد که ورزش هایی مثل والیبال، بسکتبال، شمشیربازی و شنا هم المپیکی شود و مورد احترام باشد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره بهبود رابطه خود با محمد پولادگر معاون وزیر ورزش گفت: با کسی مشکلی ندارم اما هنوز رابطه ما خوب نیست.

وی درباره گرفتن ویزای تیم ملی برای حضور در جام جهانی آمریکا گفت: باید در جام جهانی شرکت کنیم. من به رئیس مسابقات تاکید کردم که تیم باید با ترکیب کامل در مسابقات آمریکا حاضر شود. ما اسامی مسافران آمریکایی را رد کرده ایم و منتظر وقت سفارت در ماه دسامبر هستیم. مشکل فعلی ما کشورهای اروپایی است که به ما ویزا نمی دهند. تیم امید ما قرار است هفته آینده به اسپانیا برود اما هنوز ویزا صادر نشده است. ما با وزارت امور خارجه تماس گرفته ایم اما کسی جواب ما را نمی دهد و همه می گویند اینترنت ما قطع شده است. تیم بزرگسالان ما به بلغارستان اعزام نشد و مشخص نیست که تیم امید به اسپانیا اعزام شود یا خیر.



دیدگاهتان را بنویسید