روح اله سهرابی مسئولیت نظارت بر تامین و بهره وری فرج را بر عهده گرفت


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822966

رئیس سازمان سینمایی طی حکمی روح اله سهرابی را به عنوان مدیرکل نظارت بر اکران و اکران فیلم و حسین طلبگی را به سمت مدیرکل مرکز نظارت بر مراکز، محیط های کاری و جلسات منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، به پیشنهاد حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی طی حکمی روحلا سهرابی را به سمت مدیرکل تولید و تولید منصوب کرد. نمایش فیلم و حسین طالبیگی به عنوان مدیرکل مرکز نظارت بر مراکز، محل کار و جلسات منصوب شد.

متن مدیرکل جدید دفتر نظارت بر اکران و نمایش فیلم به شرح زیر است:

«آقای روح الله سهرابی عزیز

بنا به پیشنهاد معاون ارزیابی و نظارت و با عنایت به شایستگی، تعهد و تشخیص جنابعالی، جنابعالی را به سمت مدیرکل دفتر نظارت بر اکران و نمایش فیلم منصوب می نمایم. امیدوارم ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در این حوزه و تعامل گسترده با جامعه سینمایی، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، سینماگران و خدمات پخش، تغییرات موثر و مثمر ثمری را ایجاد کند.

برنامه ریزی و تدوین سیاست های تحویل، اکران و توزیع آثار سینمایی و غیر سینمایی، تدوین ضوابط و مقررات تحویل و اکران آثار و محصولات سینمایی و غیر سینمایی، ارزیابی و نظارت بر عرضه و اکران آثار سینمایی و غیر سینمایی. – آثار سینمایی فیلمبرداری، تهیه و تدوین دستورالعمل های ضوابط و مقررات ارسال محصولات خارجی در داخل کشور و نحوه ارائه محصولات سمعی و بصری بومی به خارج از کشور. فیلم های غیر سینمایی، صدور پروانه نمایش فیلم در جشنواره های داخلی و خارجی، هفته های فیلم و اکران خصوصی صدور مجوز برای مطالب تبلیغاتی و نظارت بر حسن اجرای آنها، کمک به فعالان در عرضه و اکران فیلم و نظارت بر عملکرد آنها، سازماندهی و نظارت بر اکران فیلم های سینمایی و تدوین دستورالعمل های اجرایی با هماهنگی صنوف فیلم مربوطه و اجرای سایر موضوعات حسی با دستور مقام معظم رهبری از ماموریت های مهم این اداره کل تلقی می شود. از خداوند توفیق شما را خواستارم.»

رئیس سازمان سینمایی همچنین حسین طلبگی را به عنوان مدیرکل نظارت بر مراکز، مشاغل و انجمن ها منصوب کرد.

در این جمله آمده است:

«آقای حسین طلابیگی عزیز

بنا به پیشنهاد معاون ارزیابی و نظارت و نظر به تجربه، دانش و تعهد، جنابعالی را به سمت مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، محیط‌های کاری و جلسات سازمان سینمایی منصوب می‌کنم. امیدوارم استفاده از فرصت های موجود و ارتباط با فعالان این عرصه زمینه رشد و اعتلای مراکز سینمایی، مشاغل و انجمن ها را فراهم کند.

تهیه و تنظیم ضوابط و دستورالعمل صدور مجوز تأسیس، تمدید و پایان کار پژوهشکده، فیلمنامه نویسی و نگارش، تولید و تولید فیلم سینمایی و غیرسینمایی، رسانه تصویری، تکثیر و توزیع فیلم و مؤسسات بین المللی پخش فیلم. و نظارت بر حسن اجراي آن تدوين و اجراي ضوابط و مقررات مديريت سينما و خاتمه آنها، تهيه، تدوين و اجراي دستورالعمل هاي لازم جهت نظارت بر بهره برداري سينما با همكاري سازمان نظارت بر عرضه و نمايش فيلم. ، نظارت و ارزیابی کار انجمن ها و تشکل ها بازتولید، توزیع و پخش نمایش فیلم و ارائه گزارش به مراجع ذیربط، برنامه ریزی برای برگزاری جلسات صدور و تمدید پروانه موسسات تحقیق، توسعه و فیلمنامه نویسی، تولید و تولید. تولید فیلم های سینمایی و غیر سینمایی، رسانه های تصویری، تکثیر و پخش فیلم و موسسات پخش بین المللی با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه، بررسی و ارزیابی صلاحیت هنری سینماگران به منظور صدور گواهینامه های هنری با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه. مق دستگاه های ذیربط، پشتیبانی و راهنمایی تشکل ها و اصناف سینمایی بر اساس سیاست ها و دستورالعمل های مصوب، صیانت از محصولات سینمایی و سمعی و بصری با همکاری اصناف سینمایی و نهادهای ذیربط، انجام اقدامات لازم برای تعیین قیمت بلیت سینما و نظارت. در خصوص اجراي آن، برنامه ريزي و نظارت بر اداره و بهره برداري سينماها بر اساس ضوابط لازم، تهيه و تنظيم دستورالعمل انضباطي و نظارت بر سينما و گزارش به مراجع ذيصلاح و ساير حوزه هاي هيأت عالي. اینها شامل ماموریت ها و وظایف این سرویس می شود. از خداوند توفیق شما را خواستارم.»

رئیس سازمان سینمایی از خدمات و زحمات ارزنده محمدرضا فرج که به زودی در بخشی دیگر از این سازمان به کار خود ادامه می دهد تقدیر کرد. وی همچنین از دستاوردهای ارزشمند 30 ساله مصطفی سماوات در عرصه سینما تقدیر کرد.

روحلا سهرابی متولد همدان و عضو رسمی انجمن کارگردانان ایران است. فعالیت حرفه ای او در سال 2008 با فیلمبرداری فیلم سینمایی «محدوده ابری» آغاز شد. «خاکستر و برف» دومین ساخته سهرابی است که در ژانر حفاظت مقدس تولید شده و جوایزی نیز کسب کرده است. سریال 50 قسمتی «آرامش» از دیگر آثار هنری سهرابی است که در نظرسنجی های صدا و سیما به عنوان پرمخاطب ترین سریال تلویزیونی در سال 1395 لقب گرفت. وی دکترای خود را در رشته علوم سیاسی ادامه داد و از سال 1390 تا 1396 نایب رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع جهان بود. سهرابی علاوه بر تالیف چندین جلد کتاب در حوزه‌های اجتماعی و ادبی، عضویت در شورای سیاسی، انتخاب و هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و عضویت در هیئت پروانه ساخت ویدیویی سازمان سینمایی را نیز در کارنامه خود دارد.

حسین طالبیگی متولد 1350 در مشهد، دارای مدرک دانشگاهی در رشته طراحی صنعتی است. مدیرکل دفتر توسعه فناوری های سینمایی، عضویت در شورای سیاسی جشنواره فیلم فجر، نایب رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و از جمله تجربیات مدیریتی وی است. تدریس در دانشگاه، طراحی جلوه های ویژه فیلم های «طوفان شن»، «دایناسور»، «آتش سبز»، مستند «غار شهید» و سریال های «پروانه ها می نویسند»، «آتش و شبنم»، «مسافران زمان» هوش سیاه، خورشید پنجم و هیئت داوران جشنواره های مختلف از جمله جشنواره بزرگ فیلم ایران و جشنواره فیلم و سیما از دیگر فعالیت های اوست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید