روزانه بیش از 500 هزار زائر با اتوبوس های شهرداری یزد به مراسم اربعین می روند.


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896327

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد گفت: بیش از 30 دستگاه اتوبوس این سازمان به مرز چزابه اعزام شده و در حال جابجایی زائران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی افکی در گفتگو با یزدرسا با اشاره به اعزام بیش از 30 دستگاه اتوبوس از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری یزد برای انتقال زائران اربعین حسینی به مرز چزابه گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده، سازمان حمل و نقل شهرداری یزد در حال حاضر اقدام به اعزام زائران کرده است. بیش از 30 اتوبوس بخش خصوصی با نام «یزد»؛ حسینیه ایرانیان» برای جابجایی زائران در مرز چزابا نقش موثری در جلوگیری از ترافیک و معطلی زائران اربعین حسینی داشت.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خدمت به زائران حسینی را افتخار بزرگی برای مجموعه شهرداری یزد دانست و با اشاره به فاصله حدود 10 کیلومتری مرز ایران و عراق گفت: این تعداد اتوبوس به حمل و نقل زائران اربعین حسینی در حدفاصل بین آنها مسئولیت پارک خودروها در کنار گمرک را بر عهده دارند.

وی گفت: هر اتوبوس به طور متوسط ​​در ساعت 840 نفر و در 24 ساعت شبانه روز بیش از 2000 نفر را جابجا می کند و مسافران از پارکینگ به گمرک مراجعه می کنند و در مجموع روزانه حدود 550 هزار زائر با اتوبوس های ناوگان جابجا می شوند.

یک فعال افزود: در سراسر مرز دو دستگاه اتوبوس این سازمان تردد می کند که هر 3 ساعت یکبار بیش از 100 نفر و در 24 ساعت 800 نفر را از مرز عراق به نجف جابجا می کند که در مجموع 1600 زائر می شود. دو خودرو در شبانه روز عازم نجف می شوند.

وی با ابراز خرسندی و خرسندی از حضور در این اقدام معنوی، یادآور شد: همه ساله خیل عظیمی از عاشقان امام حسین (ع) برای زیارت کربلا پیاده روی می کنند و سازمان حمل و نقل شهرداری یزد با افتخار اقدامات گسترده ای را در این زمینه انجام می دهد. او در جاهای مختلف رفت و آمد به خدمت نمازگزاران اربعین حسینی این کار را انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید