لازم نیست روزانه 2000 زائر برای اربعین به عراق بفرستید


زمان: 18:13
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844272

دبیر اجرایی ستاد اربعین با اشاره به طرح اعزام بدون محدودیت زائران اربعین گفت: عراق هنوز درباره وضعیت اربعین اظهار نظر نکرده است و اعزام روزانه 2 هزار زائر از مرز زمینی برای ایام اربعین نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نودمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی امروز با حضور اعضای این ستاد برگزار شد و در این جلسه به ارائه راهکارهایی برای بهبود خدمات رسانی به نمازگزاران اربعین به ویژه در مرزهای زمینی پرداخت.

محور برنامه های ما اعزام زائران اربعین بدون محدودیت است

بر همین اساس امید کوثری مدیر اجرایی ستاد اربعین با بیان اینکه تلاش ما بر این بود که میلیون ها نفر از مردم اربعین اعزام شوند، گفت: همچنان پیگیر وضعیت اربعین برای سفر بدون سهمیه از کشور عراق هستیم و بر این اساس برنامه ریزی هایی را آماده کرده ایم.

وی با اشاره به استقبال زائران از مرز زمینی و موافقت وزیر کشور عراق با بازگشایی مرز زمینی، افزود: عراق اظهار نظری نکرده و تصویب این تعداد مرز زمینی ربطی به اربعین ندارد.

مذاکره رئیس ستاد اربعین با وزیر کشور عراق برای تعیین وضعیت اربعین 1401

کوثری به برنامه ریزی ستاد اربعین برای ارتقای خدمات زیربنایی مرزی اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد تا خدمات زیربنایی توسعه و بهبود یابد تا در صورت برپایی اربعین با حضور حداکثری نمازگزاران با مشکل مواجه نشویم. به هوای گرم.”

وی از دیدار رئیس ستاد اربعین با وزیر کشور عراق خبر داد و گفت: به اطلاع شما می رسانیم امیدواریم امسال عراق محدودیتی برای پذیرش زائران کشورمان نداشته باشد.

تجهیزات زیرساختی در مرزهای چهارگانه برای اربعین امسال

مدیر عامل ستاد مرکزی اربعین در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی در ایام اربعین گفت: هسروی و در صورت نیاز مرز سومری نیز به روی زائران باز می شود البته در حال حاضر توسعه زیرساخت ها در اولویت است. در چهار مرز اصلی

کوثری با اشاره به حضور استانداران سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمانشاه و ایلام برای بررسی وضعیت مرزهای زمینی گفت: و تولید آب سرد.

اربعین خارجی فقط می توانند از مرز شلمچه تردد کنند

دبیر اجرایی ستاد اربعین با بیان اینکه امسال عراق می تواند با پذیرش زائران خارجی از مرز زمینی موافقت کند، افزود: در اربعین سال گذشته شاهد حضور زائران از نقاط مختلف مرز سیستان و بلوچستان هستیم. . بر همین اساس در جنوب شرق کشور آماده پذیرش زائران هستیم و این افراد باید فقط از مرز شلمچه تردد کنند.

وی از احتمال افزایش ورود زائران از مرز میریه به کشور خبر داد و گفت: استاندار سیستان و بلوچستان بر تکریم زائران پاکستانی و جلوگیری از تاخیر در مرز تاکید کرد. همچنین امکانات لازم از موکب ها تا سرویس های بهداشتی و هلال احمر در مرز ایجاد می شود. اعزام تیم فرهنگی به مرزهای ریمدان، میرجاوه و زاهدان و ساخت زائرسرا از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اربعین امسال است.

به گزارش فارس، استقبال از زائران ایرانی در اربعین با پهن شدن تاج با فراز و نشیب همراه بود؛ عراق در سال اول ابتدا اعلام کرد که زائران خارجی را نمی پذیرد و سپس دو روز مانده به سهمیه اربعین اعلام کرد که ایران به دلیل اعلام دیرهنگام عراق هیچ زائر و راهپیمایی اعزام نمی کند. سال گذشته به دلیل محدودیت های سهمیه ای حدود 80 هزار ایرانی در ایام اربعین به صورت هوایی به عراق اعزام شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید