روزنامه جمهوری اسلامی: استفاده از عناوین «ترویج یارانه ها» و «هوشمندسازی یارانه ها» باعث کاهش هزینه ها نمی شود.

روزنامه جمهوری اسلامی: استفاده از عناوین «ترویج یارانه ها» و «هوشمندسازی یارانه ها» باعث کاهش هزینه ها نمی شود.

روز جدید جمهوری اسلامی نوشت: دولت این روزها در تلاش است تا طرح اصلاح یارانه های خود را به موفقیت برساند و آن را ترویج یارانه نامید.

اگرچه در جامعه و حتی در مجلس شورای اسلامی که نمایندگان آن در دولت حضور دارند، انتقادات زیادی به این طرح وارد است، اما طبیعتا دولت به راهی که انتخاب کرده ادامه خواهد داد و تمام تلاش خود را برای اجرای این امر انجام خواهد داد. طرح. همین نام و عنوان «یارانه های تبلیغاتی» با واقعیتی که در حال رخ دادن است سازگاری ندارد و باعث چند برابر شدن قیمت ها شده است.

همانطور که تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان اقتصادی در روزهای اخیر گفته اند، مشکلات اقتصادی سیاستی نیست که بتوان با شعار و وعده به طور موقت حل کرد. اقتصاد موجودی ظالم است که جز با اقدامات علمی و تجربی کاملاً قابل اعتماد قابل کنترل نیست. عناوینی چون «اصلاح یارانه»، «یارانه یارانه» و «یارانه هوشمند» نه می تواند هزینه ها را کاهش دهد و نه قدرت پرکردن جیب مردم و تقویت سفره آنها را دارد.

اکنون که مسئولان با وجود ضعف های آشکار این طرح، حاضر به پذیرش توصیه های دلسوزانه و تصمیمات خیرخواهانه منتقدان نیستند و در طرح خود تجدید نظر می کنند، به نظر می رسد همه باید منتظر اجرای این طرح باشند تا نتایج کاربردی تری از خود نشان دهند.

در عین حال لازم به نظر می رسد برای اطلاع دولت از قصد منتقدان طرح دولت مبنی بر «مردمی سازی یارانه ها» به چند نکته اشاره شود.

1- جلوگیری از آسیب به نظام جمهوری اسلامی یکی از اهداف کسانی است که عواقب این طرح را به دولت گوشزد می کنند. آنها به این سیستم اعتقاد راسخ دارند و معتقدند آسیب رساندن به آن خطرناک است. البته دولت بر این باور است که با اجرای طرح یارانه سعی در تقویت نظام جمهوری اسلامی دارد، اما باید توجه داشت که منتقدان این طرح ارزیابی دقیق تری داشته باشند و نظرشان به نفع مردم باشد. نظام و دولت

2. موفقیت دولت – هر دولتی – در اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به بحران اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم، مسلماً یکی از خواسته های همه معتقدان به نظام جمهوری اسلامی است. اختلاف یا توافق با فرد و گروه خاصی به این معنا نیست که منافع مردم قربانی رقابت سیاسی شود. بنابراین صاحبان قدرت باید نسبت به منتقدان اقدامات اقتصادی دولت خوش بین باشند. این نگاه به این معنا نیست که نقد را بی جهت می پذیرند، بلکه به این معناست که به گفته ها و نوشته ها توجه کنند و آن را به نحوی که صلاح می دانند استفاده و اعمال کنند.

3- برای این کار باید لیوان های بدبینی را کنار گذاشته و به واقع گرایی روی بیاورید. بیش از 40 سال است که دعواهای سیاسی و جنگ قدرت بر مسئولان این کشور حاکم است و می بینیم که کشور و ملت از این وضعیت جز ضرر و زیان چیزی عایدشان نشده است. وقت آن است که حداقل در مورد موضوع مهمی مانند معیشت مردم قدرت را کنار بگذاریم و بر اساس عقل سلیم حکومت کنیم تا مشکلاتی که مربوط به زندگی مردم است و نه بر اساس رقابت سیاسی حل شود.

4- و نکته آخر اینکه دشمن نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته است نه این دولت و این دولت و این جناح و این جناح را. در مقابل دشمن نباید طوری رفتار کنید که اصل نظام و نیروهای معتقد به نظام را تضعیف کند. رقابت های سیاسی در چارچوب قانون و عدالت و اخلاق داشته باشید، اما نگذارید شکاف ناشی از اختلافات آنقدر عمیق و عمیق شود که دشمن چکمه هایش را فرو ببرد و راه را به سوی هدف شوم خود باز کند. برای ناامید کردن دشمن، راه را برای تبادل آرا باز کنید و از خرد جمعی استفاده کنید و به موفقیت خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید