روزنامه همشهری: برخی از متدینین سخنان اخیر رهبری در مورد حجاب را پسندیدند

روزنامه همشهری: برخی از متدینین سخنان اخیر رهبری در مورد حجاب را پسندیدند

همشهری نوشت: رهبر انقلاب در جمع علما فرمودند حجاب را دلیل بر بی دینی دختران ندانیم و شاید دخترانی که این حجاب را دارند انقلابی و روحانی باشند.

برخی تصور می کردند که این کلمه به معنای غفلت از مسئله حجاب است، این افراد قبلاً سعی می کردند موضوع حجاب را کم اهمیت جلوه دهند و این سخنان را تاییدی بر حرف های قبلی خود می دانستند. واضح است که اینطور نیست. رهبری در همان سخنرانی به صراحت فرمودند که حجاب جزء ضروری دین است و لذا بدحجابی را به عنوان عیب می پذیرند. این با گروه غربی و متحجر که منکر مسئله حجاب هستند فرق می کند.

اما گروه دیگر گروهی از تحلیل گران غیور هستند که از سخنان مدیریت خوششان نیامد. مثل اینکه فکر می‌کردند موضوع حجاب را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد. مخاطب یادداشت این افراد هستند. موضوع فراتر از حجاب است. روی خط بمانید.

با گروهی آشنا شدم که گفتند ما حرف رهبری را قبول نداریم، اما چون او را دوست داریم گوش می دهیم و اطاعت می کنیم. بله یعنی شیرینی. شاید این مورد درست باشد. اما کافی نیست. مردم باید سعی کنند منطق سخنان رهبری را بفهمند. اگر چنین است، می توانند خودشان رهبر باشند و به رهبر کمک کنند.

حال برویم سراغ منطق بحث. می توان آن را به طرق مختلف توضیح داد. مثلاً آیا عیب می تواند دلیل بر بی دینی یا خروج از انقلاب باشد؟ اساسا بقیه یا حتی حجاب ها کامل هستند؟ آیا کسانی که انقلابی به نظر می رسند بی گناه هستند؟

اما بیشتر از این است. کما اینکه در مقایسه انقلابی بودن و محجبه بودن جلوتر از انقلابی است. این اهمیت زمانی مورد توجه من قرار گرفت که رهبری اشاره کردند که این تذکر را به مجلس علما داده ام. به عبارت دیگر، ریشه سوء تفاهم در قیاس حجاب و انقلابی گری را باید در ارتباط با فقه فردی و حکومتی تحلیل کرد. سوالی که شاید برای برخی از دانشمندان روشن نباشد.

خلاصه کلام این است که انسان متقی که اهل نماز و روزه و حج در حکومت طاغوت است ممکن است عاقبت به خیری نداشته باشد و حتی دینداری او کمک ناخواسته به ظلم و عمل نادرست انسان باشد. مدیریت دینی می تواند به عاقبت به خیری امیدوار باشد. چرا؟ زیرا حکومت دینی خود شفا دهنده است و مانند نهر آب می ماند و مردم را با هر تمایلی کم و بیش به حق می رساند. ; مگر اینکه قصد لجاجت با علم و آگاهی داشته باشند.

«دختر بدحجاب» مانند «دختر محجبه معیوب» و البته مانند همه مردم در انقلاب اسلامی امیدوار به اصلاح خواهد بود زیرا آخرین حرکت این انقلاب با تمام ضعف و قوتش شفا و حرکت به سوی حق است.

در این مورد حرف برای گفتن زیاد است. این متن صرفاً برای پیروان او راهنمایی بود تا نشان دهند کجا به بحث اصلی مراجعه کنند.

اجازه دهید سنت را که بر اساس کلمه اصلی است مرور کنیم. این روایت را هم از امام باقر (علیه السلام) داریم و هم از امام صادق (علیه السلام).
معنای روایت این است که قطعاً، قطعاً، قطعاً (با سه تأکید) هر کس را که ولایت فقیه ظالمی را که از جانب خداوند منصوب نشده است بپذیرد، مجازات خواهم کرد، هر چند آن شخص در سیره شخصی، فردی با فضیلت و سالم باشد. و با اين سه تاكيد قطعاً، قطعاً، يقيناً كسى را مى بخشم كه ولايت امام را كه منصوب خدا و عادل است، هر چند نسبت به خود گناهكار باشد، بپذيرم (اصول كافى، ج 1، ص 376). ). این است.
و ما همه اینها را گفتیم، ولی رهبر انقلاب بیش از اینها فرمودند. که همین بدحجابی ها به خاطر عشق به انقلاب به شورشیان حمله کردند

یعنی نه تنها امیدی به التیام ظلم های انقلاب است، بلکه همین فرد با هر ظاهری می تواند مجاهد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید