روزنامه همشهری: ارتباط عاطفی رئیس جمهور با رسانه ها قطع شد/ تیم دولت نمی تواند برخی رسانه ها را متمایز کند و در روز حادثه از آنها کمک بخواهد.

روزنامه همشهری: ارتباط عاطفی رئیس جمهور با رسانه ها قطع شد/ تیم دولت نمی تواند برخی رسانه ها را متمایز کند و در روز حادثه از آنها کمک بخواهد.

روز جدید : سیستم اطلاعات اقتصادی ایران آنقدر ضعیف است که اکثر مردم هرگز نمی دانند که دولت به ماکارونی، کیک، شکلات، کیک، بیسکویت، نان صنعتی و ساندویچ یارانه می دهد.

اگر می دانستند به جای «رشد» از عبارت «قیمت ها واقعی می شود» استفاده می شد. از سوی دیگر، کوتاهی‌های ما در رسانه‌ها و دولت، ملت را از نقش کلیدی روسیه و اوکراین در تامین گندم و نفت جهان غافل کرده است. آیا ملت می داند که نیمی از روغن آفتابگردان جهان در اوکراین بحران زده تولید می شود؟ آیا آنها می دانند که روسیه و اوکراین حدود 40 درصد گندم جهان را تامین می کنند؟ آیا می دانند که آلمان، بریتانیا، ترکیه، اندونزی و… آیا آنها قبلا نفت را تحت کنترل دولت قرار داده اند؟

آیا ملت ما می داند که دیروز سازمان ملل رسما اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی 13 درصد افزایش یافته است؟ آیا می دانند که ما 14 میلیون تن گندم تولید می کنیم یا وارد می کنیم، اما 8 میلیون آن مصرف بهینه و مفید است و آیا مردم می دانند که جنگ اوکراین آرد یارانه ای آنها را به کشورهای همسایه می برد؟ اگر ندانند که این عدم امنیت و مهارت دشمن ماست، اکنون دولت در برابر این پدیده آمیخته با جنگ روانی چند لایه دشمنان چه باید بکند؟

منافقین کارت توزیع نان را طراحی و تولید می کنند، ویدیویی را ایجاد می کنند که قانون ماکارونی را به سخره می گیرد و ما آن را اینجا ارسال می کنیم. آنها برای ذائقه حزب الله و اصلاح طلبان و عطشی که با آن پیشرفت می کنیم، محتوا تولید می کنند.

اصل تصمیم دولت باید مورد حمایت همه باشد. بدون شک اگر رئیس جمهور به فکر آینده سیاسی خود بود، چنین تصمیمی نمی گرفت و با اتلاف و هدر دادن پول وقت می خرید. بنابراین باید از اقدام دولت برای مهار فساد در آرد و ارز حمایت کرد اما گفت: آقای دولت! ابتدا باید پروژه را در یک شهر شروع می کردید، سپس پول کارت ها را در نتیجه نتیجه شارژ می کردید، سپس پروژه را به رسانه ها و شبکه های اجتماعی می بردید. این تصمیم قطعاً مضر است، اما بمباران آن از واشنگتن تا لندن و تهران صدها برابر مضر است و نخبگان کشور باید این را درک کنند. حتی غربی ها هم باید بیشتر از این طرح استقبال کنند. چون به دوری از اقتصاد دولتی معروف است.

حالا دولت باید با اطلاعات دقیق، حرف و سخنگوی طرح وسط میدان بایستد. اگر در یک روز (25 بهمن 1401) 10 کارمند و نماینده دولت بگویند نان گران نمی شود، کافی است یکی از هزاران نانوایی کشور یک نان را 15000 تن بفروشد و سند بیرون بیاید. . همین خبر یا توییت برای به سخره گرفتن اعتماد دولت و تسخیر آن کافی است. بعید است که دولت با صنف موافق نبوده و ابزاری برای ایجاد وحدت نداشته باشد. اگر این کار را نکرده است باید فورا وارد میدان شود. دولت باید جزئیات را در اطلاعات وارد کند. یارانه چقدر است؟ چه کسی؟ از کی تا حالا؟ اگر روحانی تنها یک بار قبل از افزایش قیمت بنزین در آبان 98 به صورت رسمی اعلام می کرد: آیا عواید این تصمیم از تاریخ معینی به میزان مشخص به حساب مردم واریز می شود، آیا کسی به خیابان می آید؟

دولت باید از همه ابزار و روش ها برای دلجویی استفاده کند. بارها در جلسات گفته می شد که تیم دولتی یا نزدیکان رئیس جمهور نمی توانند خود را از دیگران متمایز کنند و از آنها بخواهند که در روز حادثه به ماموریت خود عمل کنند. ارتباط عاطفی بین رئیس جمهور و رسانه ها تقریباً شکسته شده است. اما به هر حال باید این طرح را تحویلی دانست که باید با «تحویل بی دردسر» انجام شود و دشمن و رسانه های رقیب را بمباران نکند و دولت را در میانه نبرد گیج و مبهوت کند و تحویل باید انجام شود. با روش سقط جنین انجام می شود. عدالت یعنی همین! عدالت پولشویی نیست همگی به دولت کمک کنیم تا در مورد استفاده صحیح از منابع ملی تصمیم دشواری اتخاذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید