روزهای سخت شجاعانه در تیم ملی ایران

کی روش با وجود زمان کوتاهی که در اختیار داشت، تمام تلاش خود را برای رسیدن به ترکیب ایده آلی که برای حضور موفق ایران در جام جهانی 2022 می خواست انجام داد و در 3 بازی دوستانه اخیر، ترکیب های مختلفی را برای رسیدن به ترکیب نهایی امتحان کرد. البته سرمربی تیم ملی در دیدار شب گذشته سعی کرد شرایط فنی بازیکنان لیگ برتری را محک بزند که خبری از حضور لژیونرها در لیست این تیم نبود.

خط دفاعی تیم ملی ایران در دوران کارلوس کی روش همیشه زبانزد بوده و بسیاری از کارشناسان و مردم فوتبال او را به ارائه فوتبال دفاعی موفق می شناسند. کی روش گزینه های مختلفی را در اختیار خود می بیند تا ترکیب دفاعی ایده آل و مورد نظر را در اختیار داشته باشد اما به نظر می رسد هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است و این احتمال وجود دارد که با تغییراتی از مرحله مقدماتی، ایران وارد جام جهانی 2022 شود. جام با خط دفاعی جدید.

روزهای سخت شجاعانه در تیم ملی ایران

عدم اعتماد کی روش به زوج مورد علاقه اسکوچیچ؟

دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی ایران در مرحله گروهی به شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان اعتماد کرد و این دو مدافع عملکرد خوبی داشتند و توانستند پاسخ مناسبی به اعتماد اسکوچیچ بدهند. بسیاری از کارشناسان و مردم فوتبال، زوج خلیل زاده – کنعانی زادگان را زوج اصلی خط دفاعی ایران در جام جهانی 2022 می دانند اما تغییرات و تحولاتی که در کادر فنی تیم ملی رخ داده است، معادلات را نیز تغییر داده است.

کی روش در حالی خلیل زاده و کنعانی زادگان را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که گمانه زنی ها مبنی بر خط قرمز شجاع خلیل زاده و حذف مجدد این مدافع از لیست تیم ملی مطرح شد اما نگاهی به آمار نشان می دهد که خلیل زاده مهره گم شده است. سرمربی تیم ملی نیست و آمار حضور او در زمین در 3 بازی اخیر به خوبی این مشکل را نشان می دهد.

چالش جدید شجاع خلیل زاده در تیم ملی ایران; روی نیمکت نشست و در نهایت 22 دقیقه در ترکیب ظاهر شد/کنعانی زادگان رای اعتماد گرفت!

خلیل زاده و چالشی به نام نیمکت!

شویا خلیل زاده در اولین بازی پس از بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران در ترکیب اصلی مقابل اروگوئه قرار گرفت و 90 دقیقه فرصت پیدا کرد و نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت. اما پس از آن دیدار خلیل زاده علیرغم بازی های خوبی که برای تیم ملی داشت از لیست بازیکنان مورد نظر کی روش کنار گذاشته شد و نیمکت نشین شد.

مدافع قطری الاهلی در بازی دوستانه مقابل سنگال 90 دقیقه روی نیمکت نشست و شب گذشته مقابل نیکاراگوئه نیز تا دقیقه 68 روی نیمکت بود که مصدومیت امید ابراهیمی باعث اخراج او و مرتضی پورعلیگنجی در پست هافبک شد. دفاع به طوری که زوج خلیل زاده – کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی شکل گرفت.

چالش جدید شجاع خلیل زاده در تیم ملی ایران; روی نیمکت نشست و در نهایت 22 دقیقه در ترکیب ظاهر شد/کنعانی زادگان رای اعتماد گرفت!

به دنبال یک جفت جدید برای کنعانیان هستید؟

در بین بازیکنان دعوت شده به آخرین اردوهای تیم ملی، محمدحسین کنعانی زادگان موفق شد بیشترین زمان حضور در ترکیب اصلی را به ثبت برساند. کنعانی زادگان در دیدار مقابل اروگوئه در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت و مقابل سنگال با صلاحدید کی روش یک نیمه به میدان رفت و نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت. در شرایطی که گمان می رفت این مدافع باتجربه در بازی دیشب زمان بیشتری برای استراحت خواهد داشت اما سرمربی تیم ملی تصمیم دیگری داشت.

کنعانی زادگان 90 دقیقه مقابل نیکاراگوئه در زمین حضور داشت و در کنار مرتضی پورعلیگنجی و سپس شویا خلیل زاده تجربه بازی را به دست آورد. نگاهی به ترکیب تیم ملی در 3 بازی اخیر نشان می دهد که در خط دفاعی محمدحسین کنعانی زادگان موقعیت ثابتی کسب کرده است و کارلوس کی روش به دنبال انتخاب گزینه ای برای تشکیل یک جفت خط دفاعی است و تا اینجای کار لایک کرده اند. شجاع خلیل زاده، مجید حسینی و مرتضی پورعلیگنجی در خط دفاع در کنار کنعانی ها آزمایش می شود.

در دور جدید اردوی تیم ملی با اعلام باشگاه الاهلی قطر، بازگشت محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده به قطر، کارلوس کی روش آنها را تهدید کرد که ممکن است جام جهانی را از دست بدهند. از مسئولان فدراسیون فوتبال، خلیل زاده و کنعانی زادگان به قطر بازگشتند. اردوی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر.

دیدگاهتان را بنویسید