روزی می رسد که مردم فقط با خانواده و در خانه فیلم تماشا کنند


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814684

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون از گسترش سیستماتیک تریبون های سینمای خانگی استقبال کرد و گفت: به زودی مردم تنها در کنار خانواده و در خانه به تماشای فیلم خواهند پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از مشکلاتی که این روزها سکوها و سرمایه گذاران را نگران حضور پررنگشان در نمایش ها و سریال ها کرده است، قوانین و مقررات غیر منطقی است. همان نکاتی که باعث می شود سرمایه گذاران و اسپانسرها از صرف هزینه برای ساخت یک سریال و فیلم خوب در خانه خودداری کنند.

این روزها با فضای غیراصولی برخی از دستگاه های سینمای خانگی این اتفاق افتاده است و برخی از هنرمندان نکات جالبی برای بررسی دارند. رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر از سریال ها می شناسیم در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت: نباید با قوانین و مقرراتی که دامنه انحصار را گسترش می دهد از سرمایه گذار فرار کنیم. این مراکز تصمیم گیری باید پدرانه و مهربان با سرمایه گذاران، مدیران و هنرمندان این رسانه ها باشند. از آنجایی که ما انتظار داریم رادیو در سریال های خود هنرمندان و بازیگران داشته باشد، این کار دشوارتر است.

توکلی تاکید کرد: این روزها سریال هایی ساخته می شود که بسیاری از بازیگران خوب ما جلوی دوربین می روند. اکثر صحنه های او در خارج از کشور فیلمبرداری شده و 100 میلیارد حداقل قیمت برای ساخت این آثار است. باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه گذار راحت و مطمئن کار کند و البته بداند که برای خانواده های ایرانی کار می کند تا محتوا و فضای کاری آنها از بین نرود.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: الان همه می دانیم که حداقل مالی برای ساخت یک سریال خوب 40،50 میلیارد است. با توجه به افزایش قیمت ها، کار تامین کنندگان و سرمایه گذاران سخت تر می شود. ما باید ظاهر خود را حرفه ای تر و هنری تر کنیم. اگر همه ما به سمت توسعه جهانی بیشتر حرکت کنیم و ریتم و تاریخمان فضای خوب و زنده ای پیدا کند، می توانیم ذائقه مخاطب را به سمت خود جذب کنیم.

وی افزود: امروز مخاطبان ما آزادند تا فیلم، برنامه و سریال ببینند، دست و بال تریبون ها را ببندند تا کار خوب و محتوای سالم و خانوادگی تضمین شود. کاری کنیم که سرمایه گذار با اشتیاق بیاید و من سرمایه گذاری کنم و او از این موضوع نترسد و نگران نباشد که سرمایه اش برنگردد. همه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌ها می‌توانند به‌جای انحصار پلتفرم‌ها با سرمایه‌گذاران خود برای ایجاد انگیزه برای انجام کار خوب، در جهت تنظیم محتوا پیش بروند.

توکلی خاطرنشان کرد: فراموش نکرده ایم چند وقت پیش تاج چه بلایی سر سینماهای ما آورده است. همین پلتفرم ها بودند که با رشد اکران آنلاین و توزیع آثار جدید، روحیه مردم را بهتر کردند و بخشی از آسیب های اقتصادی را به فیلمسازان جبران کردند. مطمئن باشید در آینده ای نه چندان دور سینماها در خانه های ما خواهند بود. از آنجا بلیط می خریم و دور هم به تماشا می نشینیم.

وی در پایان تاکید کرد: به خاطر خودخواهی، خودخواهی و خودخواهی از دنیا و فناوری های آن عقب نمانیم. با پلتفرم‌ها، فناوری‌ها و کارشناسان می‌توانیم یک حرفه جهانی مؤثر ایجاد کنیم و اقتصاد، فرهنگ و هنر سینمایی خود را توسعه دهیم و رویدادهای فرهنگی خوبی را برایمان رقم بزنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید