دختران سراسر کشور فوتبال لیگ برتر را تماشا می کنند. تمام ایران خانه من است


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892945

بعد از تجربه جذاب و خاطره انگیز حضور بانوان در دیدار استقلال و مس، به نظر می رسد باید شاهد حضور مستمر بانوان در مسابقات لیگ باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پنجشنبه برای فوتبال و ورزش ایران روز خاصی بود. روزی که پس از 4 دهه درها ورزشگاه آزادی بر زنان باز در بازی داخلی زنان ایرانی مردان باید به استادیوم بروند، فوتبال تماشا کنند، در محیطی سالم از فوتبال لذت ببرند.

وزارت ورزش و جوانان مدت هاست به دنبال آمادگی و شرایط برای بازدید بدون هیاهو است زنان در لیگ برتر بود و بالاخره پنجشنبه همین هفته قفل شده، باز

قابل پیش بینی بود که حضور زنان او در ورزشگاه با استقبال گرم هواداران فوتبال روبرو خواهد شد. اتفاقی که البته طنین جهانی داشت و حضوری پررنگ و دیدنی داشت زنان ایرانی روی سکوها ورزشگاه آزادی این موضوع باعث شد فوتبال ایران روزی تاریخی را سپری کند.

گاه و بیگاه تجربه ای جذاب و به یاد ماندنی، به نظر می رسد شاهد دائمی آن باشد زنان در جریان بازی های لیگ باشید. از چه اتفاقی افتاد ورزشگاه آزادی تجربه جالبی آغاز شده و پس از آن کم کم شاهد ورزشگاه ها و شهرهای دیگر کشور خواهیم بود.


d0b7ccc6 371f 4ae9 97b5 1da2a9c690fe خبر خاکستری


سجادی: حضور بانوان در ورزشگاه ها ادامه دارد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور در این مراسم زنان کرمان در بازی فوتبال استقلال و مس اظهار کرد: در بازی استقلال و مس همه مسائل رعایت شد و شرایط خوبی در ورزشگاه حاکم بود و نزدیک به 1600 زن در ورزشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در نظر داریم در لیگ امسال به تدریج مجوز حضور بانوان در مسابقات فوتبال در پایتخت و استان هایی که بانوان می توانند در آن شرکت کنند صادر کنیم. حساسیت خاصی در این زمینه وجود ندارد و هر زمان که مسابقات ملی و باشگاهی برگزار می شود می توانیم از حضور پرشور بانوان در ورزشگاه بهره ببریم.

وی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی افزود: حضور بانوان در مسابقاتی که زیرساخت ها فراهم است ممنوعیتی ندارد و در نظر داریم قبل از شروع فوتبال برای حضور بانوان در لیگ برنامه ریزی کنیم. البته در شرایطی باید جایگاه بانوان در ورزشگاه حفظ شود و فضای فرهنگی ورزشگاه نیز برای حضور بانوان خوب کشورمان مهیا شود.


9e734111 b76d 4b3a b8e3 8029f6371fc1 خبر خاکستری


مهدی: 5 ورزشگاه شهرستانی امکان حضور بانوان را دارد

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات اتحادیه فوتبال انگلیس با اشاره به شرایط متفاوت ورزشگاه های کشور برای حضور در ورزشگاه ها گفت: زنان وی بیان کرد: هر فضا بر اساس ساختار کالبدی و ساختارهای مربوطه شرایط متفاوتی دارد و در حال حاضر در حال بررسی هستیم تا روند کار، حضور بانوان، میزبانی مناسب و مواردی از این دست را ارزیابی کنیم و پس از تعیین شرایط مساعد، مشمولان قرار گیرند. چرخه کاری . در حال حاضر در آزادی ما این موضوع را ارزیابی کرده ایم، متاسفانه کمبودهای زیرساختی داریم که باید برطرف شود و این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص اینکه کدام ورزشگاه های کشور می توانند میزبان بانوان باشند، گفت: هر ورزشگاهی مزایا و معایبی دارد و نمی توانیم آنها را با هم مقایسه کنیم، اما چند ورزشگاه داریم که نزدیک به آن هستند. ورزشگاه آزادی ورزشگاه ف نقش جهان، ورزشگاه شهدا فولاد، ورزشگاه فولادشهر، استادیوم شهید ژن. سردار سلیمانی سیرجان و ورزشگاه امام رضا مشهد این فرصت را دارند و در صورت تکمیل ورزشگاه مش نیز شاید تا نیمه های فصل این مشکل محقق شود.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید