روز پیروزی مبارک / تاکید بر یاد ایام الهی


زمان: 09:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807481

22 بخمن روزی بود که انقلاب بزرگ ایران پیروز شد و خون دلها و تلاشهای مردان و زنان این سرزمین به ثمر نشست و باید از اهمیت این روز بزرگ و تاریخی کاسته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجوانه انقلاب هم اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده و سایه آن محل امنی برای ساکنان این دیار شده است. درخت انقلاب آغشته به خون شهدا فردا چهل و سومین سالگرد خود را جشن می گیرد. شکوفایی این پیروزی بیش از 4 دهه به دست آمده و از ثمرات آن می توان به استقلال، آزادی، امنیت، خودکفایی، پیروزی بر شیطان و قطع دست زیاده خواهان و دشمنان کشور اشاره کرد و باید قدردان آن بود. .

22 بهمن خاطرات زیادی را به یاد می آورد. طنین یک آهنگ قدیمی و خفه کننده. با گذشت چهار دهه هنوز هم خفه کننده و شنیدنی است.

همه ساله در سالگرد پیروزی انقلاب، مردم از هر قشری به خیابان ها آمدند تا بار دیگر این روز بزرگ و سرنوشت ساز را جشن بگیرند تا پاسخی شکسته به دشمنان نظام که دندان های تیز و تیز داشتند بدهند. در آن سال ها افراد مختلفی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دست به اقدام زده اند. اگرچه در سال گذشته و امسال به دلیل شیوع ویروس کرون، شکل این راهپیمایی تغییر کرده و برای رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت رژه موتوری و خودرویی است، اما این به معنای اهمیت و جایگاه این راهپیمایی نیست. این روز بزرگ و تاریخی کاهش می یابد.

پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 که باید معجزه قرن تلقی شود، زمستان را به زمستان تبدیل کرد و بوی آزادی سراسر کشور را فرا گرفت.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، بر اهمیت برگزاری روز پیروزی تاکید کرد و گفت:

سلیمانی تاکید کرد: خاطره 22 اثر باخمن; یعنی یادی از رشادت و فداکاری و شهادت مردمی موحد و خداجو و پیرو روستا و رهبری که با نثار خون خود ثابت کرد که «خون بر شمشیر و حق بر باطل.

«سبزبان» یکی دیگر از شهروندان گفت: یاد و خاطره بیست و دوم باخمان; یعنی یادی از رشادت و فداکاری و شهادت مردمی موحد و خداجو و پیرو روستا و رهبری که با نثار خون خود ثابت کرد که «خون بر شمشیر و حق بر باطل.

به گفته وی، یادآوری 22 بهمن؛ یعنی به یاد تجلی حکومت خدا بر روی زمین، روزی که پیروزترین سلاح معنوی; یعنی ایمان پیروزی را آفرید.


تاریخ تغییر تاریخ

یکی از روحانیون مبارز انقلابی بیرجند با بیان اینکه 22 بخمن روزی بود که تاریخ تغییر کرد، گفت: این انقلاب با عنایت خداوند، همت مردم و با رهبری امام امت به پیروزی رسید.

به گفته صالحی ۲۲ بهمن ۵۷ دستگاه غیبی دیدم و تحول بزرگی رخ داد.

وی ابراز امیدواری کرد: در شرایط کنونی با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی باعث شده مردم تحت فشار باشند، با عنایت و توجه حضرت حق شاهد تحول بزرگ اقتصادی این انقلاب باشیم.


روز رستگاری ملت ایران

یک استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه روز 22 بهمن سال 57 روز نجات ملت ایران از چنگال ظالمان زمان، روز تجلی نعمت بزرگ الهی بود، گفت: این روزها روز تجلی نعمت بزرگ الهی است. او گفت که این استقلال و آزادی است. این شرک و ظلم و ظلم است، عمل کنید.

به گفته رضوی 22 بخمن روزی است که کلمه توحید در وحدت کلمه دریافت شد و در نتیجه اعتصاب رژیم طاغوت 2500 ساله تگل الله به سطل زباله انداخته و ثابت شد. که صدای «الله اکبر» از رگبار مسلسل قوی‌تر و قوی‌تر است.

وی افزود: باخمن 22 به ما آموخت که در مبارزه با دشمنان اسلام فقط باید به خدا توکل کرد حتی اگر سلاحی نباشد. و وابستگی به شرق و غرب، حتی اگر مجهز به سلاح های مدرن باشد، در برابر نیروی هماهنگ مردمی که با سلاح ایمان می جنگند، بی اثر است.

وی تاکید کرد: تداوم 22 بخمن، تداوم پیروزی ها، نتیجه تداوم اسرار پیروزی است، زیرا خداوند متعال نعمتی را که به مردم داده است، هرگز برنمی گرداند، مگر اینکه خودشان دست از حفظ آن بردارند.


تاکید بر یادآوری ایام الهی

حجت الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه طبس نیز با تاکید بر اهمیت و جایگاه 22 بخمن گفت:

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ ایران است، افزود: آنها آن را درک کردند.

به گفته وی، به طور خلاصه، ظهور انقلاب اسلامی در ایران حاصل تلاش بزرگان دین در اجرای احکام اسلامی و تشکیل حکومت عدل الهی است.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که در 22 بهمن 1357 از شرق و غرب به استقلال دست یافت، ایران معادلات سیاسی استکبار جهانی را زیر پا گذاشت.

به گفته وی، انقلابی نوپا که مورد توجه سیاستمداران و عموم مردم جهان قرار گرفته است و این انقلاب حتی با الگوها و انتظارات کسانی که نسبتاً با اوضاع ایران آشنا بودند.
سازگار نبود.

وی ارج نهادن به این انقلاب را که حاصل خون پاک شهداست، ضروری دانست و تاکید کرد: بی شک چنین اتفاق بزرگی مشکلات بی شماری را به همراه داشت، چنان که عده ای روز انقلاب را در مقابل توسعه سال های اولیه می شمردند. پس از پیروزی.» را ناچیز می دانند و انقلاب اسلامی ایران در عمر کوتاه خود مراحل بسیاری از سرنوشت خود را طی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید