روستای سربس از توابع شهرستان کوگیلویه نیازمند توجه کارکنان است/ دست های ترک خورده بچه های روستا را ببینید + عکس


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817811

آقای فرماندار اگر تصمیم به رفتن به روستای سربس دیشموک دارید کفش هایتان را محکم ببندید تا 4 کیلومتر جاده صعب العبور را طی کنید و عمق محرومیت را در دستان ترک خورده بچه ها احساس کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس دیشموک، دیشموک و دیشموک که بوی محرومیت بخشی از آن را حتی از نام او هم می توان فهمید، نام دیشموک در رسانه های استانی و کشوری آنقدر پیچیده است که وقتی کلمه را جستجو می کنید مرورگرهای اینترنتی محروم می شوند. مکان ها شهادت می دهند.

به دلیل پراکندگی روستاهای ولسوالی دیشموک، محرومیت های زیادی در بین باشندگان آن وجود دارد.

مردم دیشموک کشاورز و دامدار هستند، برخی از روستاهای این منطقه از امکاناتی مانند آب آشامیدنی، لوله کشی و راه های ارتباطی مناسب برخوردار نیستند.

7b12df13 a143 48e2 b3e5 5657795195c9 خبر خاکستری

اگرچه برای رفع محرومیت دیشموک کارهایی انجام شده است، اما همچنان دیشموک به محرومیت معروف است و با محرومیت خود به کشور معرفی شد.

پراکندگی روستایی در این قسمت بسیار زیاد است، گاهی خانواده هایی هستند که برای رسیدن به آنجا باید کیلومترها پیاده روی کنند و گاهی برای رسیدن به برخی از این خانواده ها باید از کوه های صعب العبور عبور کنیم.

b42a2526 59cb 4d79 82d6 9eeea9db5d28 خبر خاکستری

یکی از آن روستاهایی که می توان به عمق محرومیت آن پی برد، روستای سرباس دیشموک است که 15 خانوار دارد که برای رسیدن به منبع آب آشامیدنی باید چندین کیلومتر را طی کنند.

نبود ارتباط خوب برای این افراد نیز مشکل ایجاد می کند، بچه های روستای سربس دیشموک برای اینکه بتوانند درس بخوانند باید از چند تپه صعب العبور برای رسیدن به مدرسه و مدرسه روستای بالا عبور کنند.

وقتی دستان زهرای 8 ساله را دیدم به یاد پیرمردانی افتادم که سال ها زندگی و کار کردند، واقعاً کدام یک از ما دستان بچه هایمان را چنین می بیند؟

ed96e206 b36c 4cd5 849b b306ed65f7b0 خبر خاکستری

دیدن چهره های معصوم آن کودکانی که به سختی بزرگ می شوند، دلخراش است، کودکانی که تنها جرمشان به دنیا آمدن در منطقه ای محروم به نام دیشموک است.

این بچه ها عروسک و اسباب بازی در دست ندارند اما خانه فرزند من و شما پر از عروسک و اسباب بازی است که 80 درصد آنها را بدون استفاده از گوشه اتاق برای خاک می خورند.

آقای فرماندار به روستای سر بس دیشموک بروید و محرومیت کودکان و مردم این روستا را ببینید.

آقای فرماندار اگر تصمیم به رفتن به روستای سر بس دیشموک دارید قبل از عبور از جاده کفش های محکم بپوشید تا مجبور نباشید بدون کفش راه بروید و مطمئن شوید که می توانید 4 کیلومتر را در یک جاده صعب العبور پیاده روی کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید