نقش بزرگان در تاریخ درگیری عشایری روستای تمنک از توابع شهرستان دنا

ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790100

کاربران فضای مجازی با انتشار گسترده متنی در شبکه های اجتماعی مختلف، بزرگان را به مشارکت در درگیری بین طایفه ای روستای تمنک شهرستان دنا فراخوانده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، در چند روز اخیر به دلیل اختلافات ملکی فیلم هایی از درگیری بین طایفه ای در روستای تمنک در خروجی شبکه های مجازی و سپس در رسانه. ، با حضور نیروی انتظامی و دعوت از کاربران فضای مجازی. و مردم به آرامش در روستا بازگشتند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر امنیت در منطقه برقرار است و دو عامل این حادثه دستگیر شده اند، به خبرنگاران محلی گفت: جلسه شورای تامین اورژانس نیز در خصوص این حادثه تشکیل شده است.

سردار کیکباد مصطفایی در خصوص جزییات این درگیری گفت: اختلافات ریشه ای نباید منجر به چنین حوادث تلخی شود در حالی که اراضی دارای منابع طبیعی توسط گروهی کاشته شده و اکنون منابع طبیعی اعلام شده است و همین امر منجر به اختلاف شده است. باید ریشه ها برداشته شود تا شاهد چنین موارد تلخی در روستا نباشیم.

همانطور که قبلا هم گفتیم کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از این پست ها در شبکه های اجتماعی مختلف خواستار اتحاد اقوام و برقراری صلح و آرامش در بین اهالی شده اند تا شب گذشته متنی از سوی این کاربران برای آنها ارسال شود. .

در این متن با عنوان به خودمان می پردازیم! منتشر شده: بزرگان هر دو گروه در حوادث روستای تمنک کجا بودند؟ آیا تحریک می شوید یا دعوت می شوید که خود را مهار کنید؟

آیا باید آبروی یک قوم، روستا یا ناحیه را به این راحتی غارت کرد؟

آیا قانونی نیست، راه قانونی نبود؟ همه چیز مطابق میل ما پیش نرفت، آیا باید اینطور با آبروی خود بازی کنیم؟

ریش سفید نیستی؟ آیا او با تجربه نبود؟ آیا نباید از این در حوادث و بحران ها استفاده کرد؟

از قدیم الایام هر جا که بنشینیم و راه برویم به ما یاد داده اند که احترام بیشتری لازم است!

گفتند جوانی و سخت گیری، اما پیری و تجربه گرایی

نباید اجازه داد این قضایا به اینجا کشیده شود و هر که را مقصر بدانیم اولین مقصر بزرگان است که راه حلی ندیده اند.

پس بیایید تا دیر نشده بیدار شویم، وقت آن است که به میدان برویم.

دور از باد این دیار با نامی که باد را از این نام نیکی بالاتر می برد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید