آخر کهگیلویه و بویراحمد در درگیری های دسته جمعی / نقش پر رنگ معتمدین و بزرگان در کاهش آسیب ها و حل اختلافات


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807151

رئیس قاضی استان در همایش سران عشایر و طوایف گفت: معتمدین و ریش سفیدان نقش پر رنگی در کاهش آسیب ها و حل اختلاف دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح ؛ رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست سران عشایر که در تالار جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه اولین قانون طبیعی خلقت در قوه قضائیه ریشه در فطرت انسان دارد، این صلح و سازش است، گفت: روزگاری به دلیل نقش قیم، مشکلات و آسیب های زیادی مانند خودکشی، طلاق و ناامنی وجود نداشت.

نگین تاجی با بیان اینکه ورود هوشمندانه شما متولیان باعث کاهش آسیب ها و مشکلات می شود، گفت: در احادیث مذکور ترویج صلح و سازش ارزشی بالاتر از ساعات نماز دارد.

وی با بیان اینکه بحث نهادهای سازش در دنیای مدرن مطرح است، گفت: برنامه هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی در قالب سفیران صلح، دستیاران شورا با حضور بزرگان و معلمان دنبال می شود که منجر به صلح و سازش شود.

او گفت: «تمام جهان سازمان‌های غیردولتی را هدف قرار می‌دهد. کاهش صدمات و حل اختلافات موثر است.

نگین تاجی گفت: ایده این است که همه حوادث توسط پلیس و قوه قضائیه مدیریت شود، اما در دنیای امروز نهادها بر آموزش و نقش خانواده در ارتقای مهارت تمرکز دارند. آموزش وجود ندارد و باید دید که معلمان تا چه حد در تلاش برای ارتقای مهارت های زندگی برای کنترل آسیب ها و غلبه بر مشکلات هستند.

وی افزود: تصور غلط این است که همه حوادث باید توسط پلیس و قوه قضائیه پیگیری شود اما نهادهایی که چند مسئولیت دارند کمتر به چشم می آیند و شاهد رها شدن بسیاری از اقدامات هستیم. در این موارد قانون برای این جرم پیش بینی نکرده است. از سوی دیگر چرا در سال های آینده؟”دهقانان به مبارزه برای زمین های کشاورزی ادامه می دهند. در این راستا باید طرح کاداستر اجرا و رعایت شود. این موضوع در 100 درصد اراضی ملی استان حل شده است، اما به دلیل عدم همکاری نهادها در محل باقی ماند و درگیری های قبیله ای را برانگیخت.

وی گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم اقدامات لازم با محوریت مساجد و محلات و تقسیم بندی آنها در ستاد صبر انجام می شود.

وی افزود: در حوزه نزاع رتبه 31 استان را داریم اما به دلیل انتشار و انتشار در فضای مجازی باعث افزایش حوادث می شود. در این راستا تلاش می شود تا از استفاده اقوام و طوایف از سلاح جلوگیری شود.»

وی با بیان اینکه بخشی از نامه وجود داشت که حتی استفاده از سلاح در این مراسم مجاز بود، اما این موضوع به تنهایی کافی نبود و باید پویش برای عدم استفاده از سلاح دنبال شود، گفت: اگر اتفاق بدی بیفتد. این به نفع آرامش جامعه و خانواده ها نیست.

وی افزود: اسکن برای همه ما قابل پیگیری نیست، نه با پخش کلیپ هایی که آرامش را در جامعه از بین می برد.

خبرنگار: باخمانیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید