کاهش 70 درصدی درگیری های دسته جمعی در گچساران + تصاویر

ارسلان هادیمیان فرمانده انتظامی گچساران با تبریک روز خبرنگار گفت: اگر امروز شهرستان گچساران در حوزه امنیت حرفی برای گفتن دارد مرهون قلم، مهارت و تلاش بی وقفه خبرنگاران است. مثلاً در این دوره از ویروس کرونا، اگر اطلاعات خبرنگاران درست بود، اگر نبود، شاید اوضاع طور دیگری پیش می رفت.

وی افزود: دو نوع امنیت در سطح شهر ارائه می شود، یکی امنیت فیزیکی که بر عهده پلیس است و دیگری امنیت روانی که خبرنگاران و فعالان رسانه ای نقش مهمی در آن دارند که هر دو لازم و ضروری یکدیگر هستند. پس از خبرنگاران عزیز انتظار داشته باشید این مطلب نوشتن و انتشار مطالب است تا باعث تشویش و تنش در جامعه نشود هرچند که رسالت خبرنگاران بسیار سخت است.

سرهنگ هادیمیان ادامه داد: اما در زمینه پیشگیری و کشف جرم با تلاش سایر همکاران در پلیس، دادگستری و … شرایط خوبی در شهرستان حاکم است. از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش سرقت داشته است

فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد: لازم به ذکر است در یک دهه اخیر شاهد کاهش جرایم در شهرستان نبوده ایم اما با تلاش همکاران و سایر مسئولین شهرستان شاهد کاهش یک درصدی معضل جرم بوده ایم. ما همچنین متوجه شدیم که رتبه اول استان را داریم. با این حال 188 سارق دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 952 خودرو نیز به دلیل تخلفات مختلف توقیف شدند که در این موضوع 5 درصد رشد داریم. اما از نظر مواد مخدر 470 کیلوگرم مواد مخدر در مرکز شهر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ هادیمیان ادامه داد: با این حال نزاع های فردی و جمعی یکی از معضلات جامعه محسوب می شود و خوشبختانه شاهد کاهش 70 درصدی این موضوع در گچساران بوده ایم که منجر به توسعه فرهنگی خوبی در این شهرستان می شود که با تعامل و همدلی این امر محقق شد. بزرگان سفیدپوست.و متولیان امر با متهم و سایر موارد مهم برخورد قاطع کرده اند.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: به تبع آن 50 درصد کاهش قتل در شهرستان داشتیم با وجود اینکه امسال دو قتل داشتیم. از ابتدای سال جاری تاکنون 234 متهم در این شهرستان دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بحث اسلحه و مشروب نمایش خوبی داشتیم. اما در مورد مجموعه‌های «اصلاح پرداخت یارانه‌ها»، مخالفان نظام اسلامی حساب ویژه‌ای برای شهر گچساران باز کرده بودند که با تدابیر فوری و به‌موقع از هر گونه اغتشاش جلوگیری شد و ما این کار را انجام دادیم. از شورش در این شهر جلوگیری نکردند و چیز خاصی را در این شهر شاهد نبودند.

سرهنگ هادیمیان در پایان گفت: امسال برای دو نفر در شهرستان اعدام قصاص داشتیم که با همکاری شورای تامین به خوبی مدیریت شد.

عکس های این آیین را ببینید.

60424b3c ab90 4fe9 9ebd b879560d8b55 خبر خاکستری

1b549cbd b135 4f03 876e 1d2539c86132 خبر خاکستری

80ef3a7e 4ff0 474b 8e4a fec052d8c9fa خبر خاکستری

aeda6961 d4c0 4db6 9ec8 6537d0df984e خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید